pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, September 6, 2012

Eksklusif !!! Pendedahan Kerja Sulit PAS Kedah Memberi Projek Kepada Kroni

Sebelum ini Team Media Kedah (TMK) ada mengeluar kenyataan yang akan mendedahkan satu perkara yang bakal mengemparkan PAS di Kedah selepas 3 atau 4 hari lepas raya. Namun di sebabkan faktor kesihatan Azizan Razak, Menteri Besar Kedah telah membuat kami dari TMK terpaksa tangguhkan dahulu.

Setelah kelmarin akhbar menunjukan keadaan gambar Azizan Razak sudah kembali sihat. Dengan itu TMK membuat keputusan hendak dedahkan tentang dokumen yang membuktikan bagaimana Azizan Razak memberi projek Direct Tender kepada kroninya untuk mengaut keuntungan yang bernilai jutaan ringgit.


Projek Carigali Hasil Bumi Yang di beri kepada Quartzcity Global Resources yang kemudianya melantik Sub Kontraktor sebagai operator



Projek tawaran secara terus kepada Quartzcity Global







Dokumen di atas merupakan sebahagian kecil dokumen yang di dedahkan pihak TMK bahawa Quartzcity Global Resources SDN BHD di beri banyak projek oleh Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed)  dan di khabarkan projek di beri secara terus.dan tidak di tender.

Selepas ini banyak lagi yang akan TMK dedahkan dokumen yang terperinci melibatkan Quartzcity Global Resources SDN BHD yang mendapat bermacam-macam projek secara direct tender atas kapasiti kroni Azizan Razak melalui Perbadanan Menteri Besar Kedah.

Untuk pengetahuan semua. Director no 2 bagi syarikat Quartzcity Global adalah Ikram Shafie dan Director no 1 syarikat terbabit merupakan individu dari keturunan siam..

Tak semua mengetahui Ikram Shafie merupakan individu yang mempunyai pertalian kekeluargaan yang cukup rapat dengan Azizan Razak.

Bagi mengaburi salah guna kuasa sebagai pengerusi PMBKed, kelulusan projek berkenaan di tandatangani oleh Ketua Pegawai Operasi dan Pentadbiran, Mihat Shaari.

Mihat Shaari merupakan orang yang cukup berkuasa di belakang Azizan Razak, Segala keputusan yang di buatnya sehingga tak mampu di pertikai oleh siapa-siapa pun dalam pentadbiran Kerajaan Negari dan ramai dari kalangan Exco-Exco di Kedah cukup berbulu dengan individu yang bernama Mihat Shaari.


Pisau Kedah :-

Ini baru sedikit bukti yang TMK tunjukan. Selepas ini satu persatu dokumen akan TMK dedahkan kepada anda. 

1 comment:

Anonymous said...

Cuba TMK siasat (lepas ni) mengenai kerja buat satu syarikat cina bernama President Sign yang dikatakan sebagai perompak kekayaan negeri kedah sejak zaman syed Unan al Masyri lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog