pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, September 14, 2012

Eksklusif !!! 30 Laporan Polis Terhadap Khatib Jemputan Yang Mengunakan Nama Rasulullah S.A.W Untuk Ke Untungan Politik



Mohd Halizal Bin Allias
Bekas Guru Tahfiz An-Najihin, Kulim

Kelmarin 30 Laporan Polis terhadap Ustaz Halizal Bin Allias, Khatib Jemputan yang bertanggungjawap menyampaikan Khutbah Jumaat yang mengunakan Rasulullah S.A.W sebagai bahan politik di Masjid Jamek An-Najah, Padang Serai, Kulim, Kedah pada 07 September yang lalu.

Khatib tersebut telah di jemput oleh Mohamad Kamil Bin Mahdzir, Pengerusi Masjid Jamek An-Najah untuk menyampaikan Khutbah Jumaat yang menjadi kontroversi ketika ini.



Menurut sumber maklumat, mimbar Masjid berkenaan sering kali di gunakan Pengerusi Masjid sebagai tempat berpolitik setiap kali Khutbah Jumaat dengan menjemput khatib dari luar yang pro kepada PAS sebagai Khatib Jemputan.

Khutbah yang di sampaikan tidak pernah langsung menggunakan teks khutbah yang telah di sediakan Majlis Agama Islam Kedah hingga membuat anak khairiah mempersoalkan tindakan Pengerusi Masjid berkenaan menggunakan kesempatan di atas jawatannya berpolitik dalam Masjid.

Banyak laporan telah di buat kepada pihak Majlis Agama namun tiada tindak balas dari pihak Majlis Agama yang seolah-olah berpihak kepada parti politik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog