pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, September 30, 2012

Terpanas !!! Portal Rasmi Milik PKR Kantoi Mengfitnah YAB DS Najib Razak (Sebarkan)


Pada 25 September yang lalu, portal rasmi milik PKR, keadilan daily telah mengeluarkan satu artikel mengfitnah YAB DS Najib Razak namun ianya sudah di tarik balik oleh portal rasmi PKR setelah di katakan di arah Nurul Izzah dan Tian Chua apabila di desak oleh seorang wanita yang bernama June Low.


Menurut maklumat yang di perolehi gambar bekenaan telah di curi oleh portal rasmi PKR dari salah seorang penyokong BERSIH yang bernama JUNE LOW melalui akaun twitternya setelah dimuat naik ketika berada di satu acara kesenian yang di hadirinya.

dillme

June (right) with the 'Najib schoolbook' at the Gerai 1Malaysia event.
June Low (Kanan)
Menurut JUNE LOW  buku berkenaan bukannya di hasilkan oleh kerajaan, ianya di hasilkan oleh seorang artis grafik di pertandingan seni grafik yang di adakan di Galeri Annexe di Pasar Seni pada 22 September lalu.


Mari kita lihat artikel yang telah di padamkan oleh portal rasmi PKR namun sempat di print screen sebelum di padamkan.




Ternyata dan terbukti media Pembangkang merupakan media penabur fitnah yang banyak menipu di dalam menyampaikan maklumat kepada penyokongnya.

Dalam artikel berkenaan yang di siarkan portal rasmi PKR, Che Gu Bard juga tampil memberi ulasan yang menghentam YAB DS Najib Razak, setelah di hubungi pihak portal terbabit tanpa Che Gu Bard menyelidik dahulu akan kebenaran kisah berkenaan.

Setelah beberapa hari berlalu, Che Gu Bard menyedari akan perkara yang di terbitkan portal rasmi PKR itu adalah berita yang fitnah, Che Gu Bard dengan segera telah membuat pemohonan maaf dan mengatakan ianya tidak di sengajakan di dalam blog miliknya.

Apakah pemohonan maaf dan memberi alasan tidak di sengajakan setelah menyedari ianya fitnah yang di lakukan portal rasmi PKR boleh di terima pakai ??

Sebagai umat Islam kita sepatutnya selidik dahulu akan kebenaran cerita yang di terima sebelum mengakui iannya benar.

Layak ka Che Gu Bard ni nak jadi seorang pemimpin kalau maklumat tidak tepat yang di terima,pun di guna pakai untuk menghantam orang lain.?

Pisau Kedah menyarankan kepada pemuda UMNO/BN supaya mendesak pemimpin PKR tampil dalam sidang media secara terbuka membuat pemohonan maaf kepada YAB DS Najib Razak kerana portal rasmi milik parti mereka dengan terang-terang mengfitnah YAB DS Najib Razak..

3 comments:

Anonymous said...

saya tak fikir Pewmuda BN/UMNO brani desak. mereka suma tuh sebok meraih undi. pada pendapat saya, perkara sebegini kalau tak dikekang, ianya kana berlarutan. sekarang ni dah jadi trend bila saja buat salah, mohon maaf.

Anonymous said...

Fitnah dah jadi makanan ruji puak-puak dan pemimpin pakatan...termasuk pemimpin-pemimpin bangsa Islam yang menggelarkan diri mereka ulamak Parti Islam SeMalaysia (PAS). Mereka gah mengatakan lebih Islam daripada UMNO tetapi menghalalkan dosa besar (fitnah) sebagai cara hidup PAS.

manjung TIBAI said...

kantoi woi kantoi tapi masih muka tak malu konon mengaku pakatan suci.Puak pakatan kaki fitnah tak ada yang tak fitnah melainkan fitnah semata2. Ingat fitnah ingat pakatan haram...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog