pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, September 30, 2012

Terpanas !!! Pendedahan Bahawa Anwar Langsung Tidak Pernah Menyukai PAS.



Perhubungan antara PAS dan PKR hanyalah semata-mata mahu menjatuhkan UMNO kerana sejarah penubuhan kedua-dua parti berkenaan adalah dari orang yang kecewa dari UMNO.

Bagi DAP peluang untuk menjatuhkan BN dan mentadbir Malaysia akan berhasil sekiranya kedua-dua parti pembangkang berkenaan berada di dalam satu payung oleh itu maka tertubuhlah satu pakatan haram yang bernama Pakatan Rakyat.

Sehingga ke hari ini Pakatan Rakyat masih belum berdaftar di bawah pendaftaran pertubuhan yang seharusnya di buat di Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM).


Berbalik kepada perhubungan antara PKR dan PAS. Perhubungan antara kedua-dua parti itu bukanlah satu perhubungan yang ikhlas dan telus.

Menurut Mohd Fairuz Khairuddin, Bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang yang juga bekas ahli PKR, Anwar langsung tidak pernah menyukai PAS kerana dasar yang di perjuangkan PAS.

SHAH ALAM – Bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairuz Khairuddin mendakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak pernah suka dengan pendirian Pas yang memperjuangkan dasar Islam. 
Menurut Fairuz, kenyataan mengenai Anwar ini pernah didedahkan ketika beliau masih berkhidmat sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang. 
Fairuz meletakkan jawatan itu pada Mac 2009 dan kemudian keluar dari PKR. 
“Hari ini saya mahu dedahkan yang selama ini, Anwar tidak pernah suka dan setuju dengan dasar Pas. Beliau anggap Pas ini tidak boleh diharap,” kata beliau pada Majlis Himpunan Ke Arah Penyatuan Ummah bertajuk “Dakwah Menjana Kesatuan Ummah” di sini, hari ini. 
Beliau berkata demikian ketika menjadi panel sesi Ideologi Politik: Adakah Menjadi Penghalang Kepada Penyatuan. 
“Saya sendiri sedih kerana Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak pernah menyanggah dan berkata tidak jika Anwar campur tangan dalam Pas,” katanya. 
Tambah beliau, cara pemikiran Anwar tidak seiring dengan Pas kerana sering berbeza pendapat dengan Pas berhubung dengan Islam. 
“Ilmu agama Islam hanya ‘celup-celup”. Tidak sepatutnya Anwar bercakap mengenai Islam dengan ilmu yang cetek. 
“Bila nak cakap tentang Islam, Anwar perlu teliti sama ada ia benar atau bertentangan dengan Islam,” tegasnya. 
Menurut Fairuz, pengalamannya bekerjasama dengan Anwar semasa berkhidmat satu ketika dulu membuatkan beliau “celik mata” dan membuatkannya sedar siapa Anwar sebenarnya. 
“Pengalaman saya dulu sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang satu ketika dulu, benar-benar memberi pengalaman yang cukup bermakna buat saya,” katanya – Sinar Harian

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog