pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, September 24, 2012

Panas !!! Mahasiswa Di Zalimi Kerajaan Malaysia ? #AspirasiMahasiswa


Sintok, 24 September- Satu Majlis Penyerahan Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia (KADS1M) dan Majlis Hari Organisasi Pelajar 2012 ( HOPE ) yang telah di adakan di Universiti Utara Malaysia (UUM) dan telah di rasmikan oleh Dato' Mukhriz Tun Dr Mahathir.




Program HOPE merupakan aktiviti tahunan bagi UUM untuk bertujuan mempromosikan aktiviti kelab dan persatuan yang terdapat di UUM untuk pelajar-pelajar baru yang memasuki UUM.

Selain dari program HOPE, Dato' Mukhriz juga merasmian majlis penyerahan Kad Diskaun Siswa 1 Malaysia atau lebih di kenali KADS1M yang telah di beri Kerajaan Persekutuan dalam keperihatinan kepada mahsiswa melalui Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepengunaan (KPDNKK) setelah Majlis Pewakilan Pelajar Kebangsaan (MPPK) memohon inisiatif dari kerajaan untuk membantu mahasiswa di seluruh Malaysia menghadapi cabaran kehidupan seorang yang bergelar mahasiswa.

KADS1M merupakan satu kad diskaun yang boleh di gunakan di lebih 200 permis perniagaan yang menawarkan diskaun dari 5% sehingga 60% kepada mahasiswa tempatan IPTA dan IPTS seluruh Malaysia.

Tujuan KADS1M di berikan adalah untuk membantu mahasiswa dalam menghadapi permasalahan kos sara hidup yang semakin meningkat dari hari ke sehari di sebabkan kos pengeluaran makanan seluruh dunia yang telah meningkat pada kadar 2% setahun berbanding pertambahan populosi penduduk dunia sebanyak 4% setahun.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog