pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, September 22, 2012

Panas !!! Ada Exco Kedah Dapat Imbuhan Sebuah Rumah Yang Berharga Hampir RM 1 Juta

hiasan

Kalau sembang bab kemajuan dan ekonomi negeri Kedah sejak Pas perintah aku rasa takdak lah berkembang sangat pun..Yang ada hanyalah kebanjiran taman taman yang dimajukan oleh pemaju swasta saja, itu pun harganya sudah seperti di kawasan Selangor..

Baru baru ni aku ada sembang pasai harga rumah di Aloq Staq ni dah mahal tiga kali ganda dengan seorang sahabat..Dia ni memang pro pas, kalau dalam FB kami duk perang mulut jugaklah kadang kadang.. Dalam duk sembang sembang pasal harga rumah tiba tiba terkeluaq cerita seorang exco Pas bernama ehem ehem ni..


Kalau aku sebut nama exco ni, semua orang mesti tau punya.Tapi buat masa ni aku rahsiakan dulu nama dia..Sahabat aku terkeluaq cerita pasal sorang exco pas dapat hadiah sebuah rumah berharga hampir setengah juta dari seorang kontraktor..Rumah tu pulak tengah diubah suai dimana kosnya hampir mencecah harga setengah juta jugak..Jika dihitung semua kos rumah itu mencecah angka 1juta..

Terkejut juga aku dengaq cerita ni..Katanya lagi rumah ni dihadiahkan sebagai tanda terima kasih kerana menganugerahkan beberapa projek BESAR kepada kontraktor tu..Tapi disebabkan takut terkantoi nama rumah tu diletaknya atas nama orang lain..

Rumah itu katanya terletak di kawasan golongan elit..Nak kata pinggir bandar tu taklah sangat hanya beberapa kilometer dari Wisma Darulaman saja..Aku pun tak tau macamana nak pastikan apa yang dia cerita ni betul atau tak..Sebabnya nak masuk kawasan perumahan tu susah sikit sebab ada pak guard..

Cuma apa yang boleh aku kata kat sini, Puak pas kalau dah boleh kuasa, perempuan dan wang, maka hilanglah semua perjuangan lilahitaala tu..tak payah la nak sembang kata puak pas ni tak mengkedarah duit..kalau letak gajah pun sampai licin puak puak ni sapu..

Bukan sekali dua penyokong yang duk bagi derma tin milo kena kencing tapi berjuta kali dah puak puak ni duk bohong depa..Kalau tak caya tanyalah pasal duit TABUNG MEMALI dengan duit KOHILAL pi mana..Cuba tengok apa ayat yang puak puak tu nak pusing..


Medan Tempur

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog