pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, September 18, 2012

Info Panas !!! Benarkah Lagu Oppa Gangnam Style Menghina Islam

Demam lagu Oppa Gangnam Style yang di nyanyikan oleh artis dari Korea telah melanda seluruh dunia sehinggakan Malaysia tidak terlepas dari terkena tempiasnya sehinggakan ada pihak tertentu di Malaysia membuat satu teori bahawa lagu Oppa Gangnam Style menghina Islam .

Dalam teori berkenaan pihak tertentu menyatakan "Orang Korea sedang menjatuhkan Islam di seluruh dunia dengan mengunakan Oppa Gangnam Style. Lagu dan Style itu menghina Nabi Muhamad S.A.W ... Lirik lagu itu ada yang bermaksud konon ada binatang burroq , konon boleh sampai langit ke -7.. Kan Baginda naik ke langit mengunakan burroq. Penyanyi itu juga buat style silangkan tangan dia, kan tanda salib tu ??.. even Baginda pernah cakap,burroq itu sangat laju dan tak sama dengan riding kuda, jadi penyanyi itu terpaksa silangkan tangan untuk grip kuat style kuda tu.. korang perasan tak ??? boleh membawa murtad !! "

Persoalan yang hendak di bangkitkan di sini pada mulanya teori berkenaan menyatakan cara silang tangan merupakan tanda salib, namun selepas itu teori berkenaan menyatakan penyanyi berkenaan terpaksa silangkan tangan adalah untuk mengrip kuat style kuda. Ianya merupakan satu teori yang mengelirukan.

Sebagai Umat Islam kita perlu mengelakan diri dari hiburan yang melalaikan diri dan berbentuk lucah seperti dalam video klip Oppa Gangnam Style, namun ianya tidak menghalalkan kita membuat satu fitnah dengan mencipta teori yang mengelirukan.

Mari kita lihat video yang menunjukan makna sebenar lirik lagu Oppa Gangnam Style yang di tulis dalam bahasa inggeris.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog