pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, November 30, 2011

TUDIAA!! HIMPUNAN PEMUDA KOSONG DAN TIDAK DAPAT SAMBUTAN!!



Biasanya kita selalu dengar istilah - istilah seperti kerusi kosong, dewan lenggang, sebab tak de orang datang sesuatu majlis.


Dan kebiasaannya juga, istilah tu digunakan kepada puak - puak Pakatan Pembangkang ketika mereka mengadakan ceramah dan sebagainya.

Tetapi itulah hakikatnya. Kalau diorang buat apa - apa majlis sekali pun, dah tentu yang datang terdiri daripada nyamuk dan langau sahaja.

Berbeza pulak dengan Pemuda UMNO. Buat jamuan makan tengahari untuk para perwakilan yang datang dari jauh pun penuh dewan. Sampai tak ada tempat duduk.



Jadi, macam mana puak - puak Pakatan Pembangkang tu boleh senang duduk melihat keadaan ini dan biarkan ianya berterusan didalam UMNO dan juga Barisan Nasional.

Maka sebab itulah diorang sehabis boleh nak memburuk - burukkan UMNO dengan apa cara sekali pun. Maklum la, penyokong diorang pun nyamuk dengan langau je. Sekali kena sembur, berterabur diorang mampus!!!
Sumber Mc ambil dari SINI

Tak macam Kongress PKR yang perwakilan diwajibkan datang dua ribu orang, tapi yang datang hanya seribu lima ratus. Kesian, tak dapat sambutan.

McTheory:
Ini buktinya UMNO masih kukuh!!

27 comments:

fikirkan... said...

wah...makan besar yer...klau sedekah kat fakir lg bagus ni kan....

Anonymous said...

tak pa la juga.... lebih baiklah dari kutip rantai emas , gelang makcik2 miskin masa ceramah... akhir2 pi mana la benda tu dgn duit2 derma....

kak rosmah ku sayang said...

wah2.....dengar khabarnye, perhimpunan rakyat bersama pemimpin pakatan di stadium sultan abdul halim, suka menanti hari tu tak dapat sambutan....akhbar sinar harian tunjuk dalam 50 orang je yg hadir....tahniah UMNo...dapat balik kedh pasni...hahhahahahhahaha...gelak sampai batuk

Jijah ku malang said...

Memang dapat pun kedah kat BN. So pakatan haram kau kebas la duit rakyat berapa banyak sekarang ni sebelym terlambat. Phiiiiuuiii pakatan haramjadah ajaran syaitan nirajjim.

Anonymous said...

Duit dengar ceramah hamPAS taknak derma kat fakir miskin ke? Heeee harammmm..

bikmama said...

jijah ku malang...memiang pun dapat kat BN....BN sapu bersih semua kerusi DUN dgn parlimen kedah....paper hampa bgtau majoriti ahli pakatan semua lompat UMNO.....mampoih la pakatan ...tinggai MB Azizan saja la ni....kelantan pun sama....harapan UMNO sapu bersih kelantan dan perintah balik...penang pun sama....teruk la kali ni pakatan....rakyat semua suka najib dgn rosmah wooooo......hahahahhahahhahahhahahhahahahhaha

Anonymous said...

Di mana buktinya barang2 emas mak long,mak cik2 yg PAS ambk??pas tidak pernah nk pksa2 org utk salurkn derma.smua ats hati yg suci utk mndrma dan mudah2an apa yg d dermakan akan d timbang d sana kelak..insyaALLah..jangan d banggakan dengan perwakilan yg ramai.kami pemuda pas saja yg tahu berapa ramai yg hadir d stadium malam konvensyen pakatan rakyat..Soal menang kalah dalam pilihan raya xberapa penting,soal kemanangan ISLAM lebih utama bg kami..setiap gerak kerja d tentukan ALLAH krana ALLAH kan brsama dgn stiap kbenaran yg ada..fkir2 kn dgn rnung2 kn..takbir!wassalam..

Anonymous said...

Habis..dlm PRU 12 lepas, BN menang gerak sapa?..setan?..PAS saje yg Allah s.w.t gerakkan?..mana ko belajar nih..!!..Allah s.w.t maha adil kenapa PAS masih belum lg dpt menang, fikirlah pakai kepala otak ko yg kat atas aku nih..bila PAS jer Allah sayang..bila parti lain ko cakap kapir..kat mana kapirnya parti lain?..kat mana kapir pulak parti dlm PAS?..habis sekarang ni setan yg tadbir negara ni?..tempat PAS pulak sapa tadbir?..kena la selalu mengingatkan diri dan org lain, ada hikmah serta kekurangan lagi sebelum nak bentuk negara ciptaan PAS/PKR/DAP tu..otak ada proses!!..bukannya bebal serta dungu semua yg BN buat tk betul..habis tu kenapa tk ambik tindakan pd Ustaz Zan kat penang tu?..apa dh dia buat?..klu buat2 tk tahu ko ni memang bangsat!!..hanya kerana Agama ko nk pisahkan silaturrahim konon..piiirrraahhhhh!!!!!

Anonymous said...

Tanpa nama 12 Februari 2012 8:01 PG...Cuba kome kat atas ni bagi tau kat teman, di mana negara yg mengamalkan corak pemerintahan Islam yg mempunyai kepelbagaian kaum dan etnik yg duduk aman?.Pemuda PAS shj yg bawak Islam kat negara ni?. BN tk buat masjid?, hari Jumaat tak penuh masjid?, Azan tk berkumandang diluar dan di TV?. Marahkan BN tk buat hukum hudud?. Buat lah dahulu di kawasan anda perkara berkaitan hukum hudud yg tidak bleh dipertikaikan oleg sesiapa shj di dunia ni. Jgn nk melalak wahai pemuda PAS. Adakah darah pemuda BN halal sama seperti darah pemuda DAP?. Kapir mana yg membunuh, merosakkan negara dan menghalau org Islam pd 13 Mei dulu?..kapir DAP atau kapir MCA?. Kapir mana yg wajib diperang dan kapir mana boleh berkawan?. Cetek sungguh minda kamu ni, hanya tahu mengamuk dan membabi buta seolah-olah kamu dipihak yg benar. Ada akal tu bawak bertenang, ini tidak, nk tiru mcm Syria dan beberapa negara lain bab nk gulingkan kerajaan. Sekarang apa jd pd itu negara semua?..keselamatan?..makanan?, pelajaran?, org miskin? pendapatan negara?,apa macam???..Allah s.w.t maha adil dan bijaksana..ada hikmah ler bila PAS masih blum dpt memerintah negarta dr dulu lg, maknanya Allah s.w.t masih blum izinkan.Gunakan masa yg ada utk mencari ilmu, kerana hanya dengan ilmu negara akan menjadi makmur..bukannya asyik nk tgk darah tumpah kat bumi Malaysia yg tercinta ni..

Anonymous said...

Thanks la tas k0men kwan2 smua..dlam ktab pon dh trtlis,kmengan islam kn brmula pd akhir zaman.d mana kbangkitan rakyt2 d ngara2 islam..klu kwan2 nk kira pd peristiwa 13mei ja.bgaimana pula peristiwa memali d baling,kedah..islam sesama islam d bunuh..knapa ustz2,wnita dn kanak2 d bunuh?sdangkn wktu 2 malaysia dktakn dh merdeka.knpa dtduh mreka sbgai komunis..jgn trlampau tksub dn trlalu mgkuti media2 perdana..cba kwan2 bygkn npe dlm berita xda pon nk tnjuk pmbngkang ni elok.smua xkena..knapa akhir2 ni byk gula2 yg dtwarkn pd rkyat..sdgkn malaysia dh merdeka stngah abad..klu x krna pktan haram yg di uar2kn oleh bn ni bangkit.pkai xmerasa bn nk bg cm 2.cba kwan2 kira.54x12=648..kwan2 bhgi 500 dgn 648..

kak rosmah ku sayang said...

cube semua yg ada sini cari research yg dibuat oleh merdeka centre dan universiti malaya tentang pandangan rakyat pada kerajaan.....bukan bias atau apa....buleh tgk hasilnya....cuba cari dlm google....taip merdeka centre review dan UM poll research....kalau x silap alamat dia.....perbetul ye...kerajaan kena gigih lagi

Anonymous said...

untuk orang melayu dari pas atau pun pkr atau mana2 parti..insaflah dan lihatlah di sekeliling anda betapa mewah dan damainya kita di sini berbanding dengan banyak negara2 luar..bersyukurlah...
baliklah kepangkal jalan, sokonglah kerajaan kita yang banyak telah berusaha untuk kebahgian raayat semoga keindahan, kemewahan dan kedamaian ini terus kita kecapi.Buat masa ini lupakanlah
pas mau pun pkr selagi mereka masih sajikaan racun kepada kita dari ceramah ceramah yang berbisa...yang akan menghancurkan negara kita yang tercinta.

Anonymous said...

gua x kisah apa lu org nak kata, gua suke PAS sbb TG n.ajis kata bleh kawan dgn setan, org2 PAS kata pangkah PAS masuk syurga, gua bleh kutuk dn maki org sbb n.ajis kata Tuhan pun mencarut. gua mmg teringin pangkah bulan naik roket masuk syurga hehehe!

Anonymous said...

kak rosmah ku sayang , aku dah steam kat hg, klu aku dpt aku buat mcm ne anwar aljuburi buat kat cina doll

Anonymous said...

Kalau dah dari TASKI dah didik anak benci orang tak mungkin pula ada yang akan bunuh orang bila berkuasa...Bendera pun boleh dibakar.Kalau ikut tu apalah ada pada bendera,sebatang buluh dan cecebis kain...najis pula kalau dipegang...Benci sungguh2...Itu pasal kot Allah tak bagi menang

Anonymous said...

Kat Kedah ni kalau ada bendera UMNO mesti ada bendera PAS bertenggek tapi kat Markaz PAS tak pula ada bendera UMNO...sapa yang lebih bertimbang rasa agaknya ?

Anonymous said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Kalau takut dan tidak yakin, boleh lah cuba invest sikit sikit. RM 2300, boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://ReadandDecide.blogspot.com/2011/10/uinvest.html


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous said...

Sambil jalan2 kat alo sta ni, pokok2 dah dibajukan dengan poster A.B.U, rasa terharu gak bila tengok muka2 dlm gambar tu pun orang Melayu berkopiah..patut ke mengeluarkan poster ASAL BUKAN UMNOyang majoriti Ahlinya Melayu Islam.. Kalo cayanunalif @ india tkpa?? Taksubnya nak jadi pembangkang sampai bangsa sendiri pun nak di singkirkan.. Aduss, peliknya mentaliti parti depa ni..

Anonymous said...

aku nak jawab juga pertanyaan sorang hamba Allah tu tentang peristiwa memali.sebenaq nya orang PAS la yang menghasut semua penduduk memali yang mengamuk tu.lepas tu depa jatuh pulak hukum yg depa2 yang arwah tidak perlu mandi dan dikafankan.depa tu semua lawan pemerintah.kalau lani depa tau hampa PAS semua dah duk peluk cium ngan cina kapiaq harbi,tak cukup tanah hampa lari sebab dosa hampa tak mandikan depa dulu...dengan baju kotoq dan diri berhadas terus saja hampa PAS hukum mati shahid

Anonymous said...

try

Anonymous said...

tajuk lama...tapi baru jer ada masa nak baca...nak sentuh pasal memali... bila difikirkan balik simpati pada 14 mangsa ( kalau x silaplah )...rasanya perjuangan mementang sesama islam...polis tu pun islam gak...org kg tu pun islam... betul ke mati syahid...siapa yg buat keputusan mati syahid tu...?

Anonymous said...

Nampak begitu..positive dan harap jangan terjadi macam ketika hari mengundi PRU12...jentera lepak dok minum dan bersembang tanpa pergi ambil pengundi ke Pusat Undi.

Ingat dan pelajari kelalaian dulu..

BN is sound and better in all round.

Hperancis

Anonymous said...

Hukum hakam PAS itu semua betul jgan salahkan sebab PAS = Parti Amalan Songsang... ada paham ! so jangan ungkit lagi !

Terbaru...qariah diKelantan dah dihalalkan untuk ke musabaqah...

Sebab Artis perempuan akan berceramah dipentas PAS...nanti kalau dah tak ada artis Perempuan yg naik pentas ceramah... baru dilarang semula Qariah ke musabaqah.
Cerdek tak nik Ajis... Ceeeeediiiiik..

Anonymous said...

Tetiba Hukum Hudud hanya boleh dilaksanakan jika masalah kemiskinan yg dihadapi oleh segolongan rakyat dapat di atasi. Maknanya kemiskinan sifar. Sampai kiamat pun tak adalah jawabnya.

Anonymous said...

Tetiba baru jumpa Tahalul Siyasi..... boleh bekerjasama dgn kafir. UMNO sejak dari 1955 iaitu PRU 1 melalui Perikatan dah berTahalul Siyasi. Depa dok khatam dulu dalam hal Tahalul Siyasi ni.

Cik said...

Wahai Tanpa Nama 12 Februari 2012 3:54 PG...

bukti bergambar xde...bukti pngalaman ada... keluarga sy pnyokong UMNO (harus mention... =))... dan kdang2 bila tgok kt kain2 rentang 2 ada ceramah PAS rs nk g... nk tgok la diorg ni berceramah tntang apa....mne thu tbukak ati nk msuk PAS, diberi selendang ijau... hehe.. wlaupon berjam2 dgr, rs mngkin x.... yg pling tkejut skali, bila da pnghujung mjlis..ada org ulur la beg kecik (cm bunjot kecik la...wat isi duit)....ish2... siap ckp, pling skit RM5... aiseyh......

**think +ve.... bkn sume org PAS mcm 2 kn... =)

Anonymous said...

Komen menggunakan Iman wahai ahli umno kalau masih rasa diri tu Aaamanu Billah.Nampak sgt kebodohan dan kedangkalan apabila benda baik digambarkan tidak baik.takutlah akan bala Allah akan menimpa kita.kita mmg x sedar apa yg kita katakan kerana Hidayah x meresapi kita sbb kita tolak cara hidup Islam yg Allah dan Nabi guide pada kita.Moga Ramadhan kali ini Allah ampuni dosa2 kita dan kembali kepada perjuangan meninggikan Agama Allah.Sudahlah!jgn memperkecil2kan org nak buat kebaikan dan kebajikan...jgn persendakan mereka...takut Allah ganjari dgn penyakit stroke x boleh cakap....Nauzubillah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog