pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, September 22, 2012

Panas !!! Penamaan Calon Pilihan Raya Kampus UUM, PRO-M Kalah Sebelum Berhadapan #AspirasiMahasiswa





Penamaan calon bagi pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar UUM telahpun selesai semalam. Satu kejayaan besar bagi calon-calon Perubahan apabila gempar Transformasi Mahasiswa tidak menghantar calon untuk bertanding sebagaimana yang dimaklumkan sebelum INI. Saingan dilihat hanya berlaku antara calon-calon Perubahan dan calon-calon yang bertanding atas tiket bebas.

22 Calon telah pun menang tanpa bertanding bagi kawasan pemilihan mengikut kolej di mana pertandingan 3 penjuru hanya melibatkan 3 daripada 14 pusat pengajian yang terdapat di UUM. Bagi kawasan umum, 12 calon bertanding akan merebut 8 kerusi yang dipertandingkan. 

Berdasarkan pemerhatian MU, jelas ini juga salah satu bentuk pengkhianatan oleh Transformasi Mahasiswa aka Pro-Mahasiswa. Pengkhianat perjuangan dan harapan mahasiswa. Sepatutnya, peluang bertanding menjadi perwakilan pelajar inilah yang diambil sebagai ruang menjadi wakil mahasiswa. Dah terang-terang mereka ini hanya tin kosong yang hanya pandai berkata-kata atau lebih tepat “keyboard transformers”.



Permulaan yang baik buat calon-calon aspirasi mahasiswa dengan majoriti 2/3 telahpun dicapai. Semoga 36 kerusi yang dipertandingkan disapu bersih.

Tahniah juga buat rakan-rakan Aspirasi yang kekal unggul di UniMAP dan semoga berjaya buat rakan-rakan Aspirasi USM untuk penamaan calon yang akan berlangsung pada hari ini.

Ayuh kita sambut momentum kejayaan Aspirasi di UiTM, UniMAP, UTeM, UnisZa dan UTHM.

Lebih lagi sekitar hari penamaan calon semalam di UUM, klik SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog