pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, October 9, 2012

Panas !!! Pilihan Raya Masjid Di Pulau Pinang Lim Guan Eng Buat Percaturan



Nampaknya Lim Guan Eng akan kembali tersenyum girang dan puas!

Walaupun YDPAgong Terdahulu, Tuanku  Mizan Zainal Abidin telahpun menitahkan pada Jun lalu agar pemilihan jawatankuasa kariah masjid sesi 2012-2013 dibatalkan, namun terbaru JHEAIPP telah pun mengeluarkan pekeliling kepada semua Pengerusi Qaryah di Pulau Pinang untuk menghadiri majlis talimat tatacara Pemilihan Jawatankuasa Qaryah Masjid sessi 2013-2015 pula!

Persoalan pertama yang terlintas bermain di benak ku ialah adakah rancangan mengadakan pemilihan ini mendapat perkenan dari SPBYDAgong, Sultan Abdul Halim yang mempunyai sepenuh kuasa dalam hal-hal berkaitan agama Islam di negeri-negeri yang tidak mempunyai Raja-raja Melayu?

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang ini? Perkara pokok yang ingin aku utarakan disini, tidakkah mereka sedar kaedah ini akan menyebabkan institusi masjid diresapi unsur-unsur kepartian sehingga mengundang perpecahan serius di kalangan ahli kariah masjid?


Tidak cukupkah lagi umat Islam berpecah di luar atas dasar perbedaan fahaman politik?

Orang-orang Melayu Pakatan ni rela hidup, kepercayaan dan akidah mereka dicatur oleh oleh DAP.


Bila sudah menang sorak kampung tergadai nanti, pun tak habis juga. Salah menyalah antara satu sama lain. Tengoklah. DAP tengah tersenyum.

Ada pilihanraya Gereja? Ada pilihanraya Kuil? Ada pilihanraya Tokong? DAP tahu, mereka hanya boleh terus hidup kalau Melayu berpecah. Nampaknya hasrat dan impian DAP yang mahu melihat umat Islam berpecah belah lebih teruk mungkin akan kesampaian juga.

Siapa bengong? Orang Islam PAS dan PKR juga yang bengong.
.

Sumber :- Anak Seberang

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog