pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, October 29, 2012

Tahniah Di Ucapkan Kepada Rakyat Selangor Yang Memilih Pakatan Republik Mentadbir Negeri Selangor Sehinggakan Aset-Aset PKNS Telah Di Gadaikan




Rakyat Selangor yang memilih Pakatan Republik (PR) pada PRU 12 yang lalu patut merasa bangga dengan kejayaan Kerajaan Pentadbiran Pakatan Republik mengadaikan aset-aset Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) yang banyak membantu ekonomi Negeri Selangor.

Selepas ini kalau Pakatan Republik masih mentadbir Negeri Selangor, Rakyat Selangor yang memilih Pakatan Republik jangan hairan la anak-anak dara Selangor pun akan di gadaikan Kerajaan Negeri pentadbiran Pakatan Republik demi memajukan ekonomi Selangor dengan pembangunan pesat penternakan pusat-pusat Maksiat kerana Kerajaan Negeri sudah tidak dapat menjana ekonomi melalui PKNS setelah di gadaikan segala aset-aset.

Kebanggaan ini bukan saja kejayaan pentadbiran Khalid Ibrahim yang mentadbir Selangor, kejayaan ini adalah pertunjuk bahawa Anwar Ibrahi telah berjaya menjadi penasihat ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.


KUALA LUMPUR -Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim terus dicabar untuk tampil memberi penjelasan berhubung cadangan negeri itu menjual lima aset Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) bernilai RM321 juta. 
Ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata Abdul Khalid terutamanya perlu menjelaskan rasional cadangan penjualan itu khusus mengenai kesannya ke atas golongan usahawan Bumiputera yang menjalankan perniagaan di premis-premis terlibat. 
“Bolehkah kerajaan negeri Selangor memberi jaminan bahawa bakal pemilik baru lima aset berkenaan akan menjaga kebajikan usahawan yang berada di premis-premis terbabit dalam penjualan tersebut kelak?” katanya dalam satu kenyataan di sini, Sabtu. 
Rosnah yang juga Timbalan Menteri Kesihatan mengulas kontroversi cadangan penjualan aset terbabit oleh kerajaan Selangor yang dikhuatiri merugikan rakyat negeri itu khususnya golongan Bumiputera.

Lima aset berkenaan ialah Menara PKNS, Petaling Jaya; SACC Mall, Shah Alam; Kompleks PKNS Shah Alam; Kompleks PKNS Bangi; dan Wisma Yakin, Jalan Masjid India. 
Rosnah berkata sebagai bekas ahli korporat, Abdul Khalid seharusnya berfikiran lebih matang dalam meningkatkan pembangunan negeri dan rakyat tanpa mengakibatkan penganiayaan terhadap mereka.
“Tan Sri Abdul Khalid tidak boleh menganggap pentadbiran negeri Selangor sebagai satu perniagaan yang hanya mementingkan keuntungan dan pembangunan tanpa memikirkan kebajikan rakyat. 
“Adakah penjualan lima aset tersebut merupakan jalan terbaik? Mengapa keputusan tersebut dibuat sekarang? Adakah PKNS menghadapi masalah kewangan? Semua persoalan ini menjadi tanya tanya dan perlu dijelaskan,” tegas Rosnah. 
Katanya, PKNS sepatutnya berusaha menambah pegangan aset miliknya dan bukan mengurangkannya dengan cara menjual (hartanya) kepada pihak lain. BERNAMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog