pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, October 25, 2012

Video Eksklusif !!! Ketua Pemuda UMNO Kedah Dakwa Azizan Razak lah Umpama Beruk Naik Pokok Cermai #tukarkedah #SGB

Sejak laporan audit yang menunjukan kerugian besar yang di alami Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS, Azizan Razak semakin terdesak untuk menipu rakyat sehinggakan Pemuda BN Kedah yang mendesak Azizan razak supaya jujur menjelaskan keadaan sebenar yang berlaku dalam projek Pembalakan dan Peladangan Papua New Guinea di sifatkan Azizan Razak Sebagai Beruk.


Alor Setar, 25 Okt - Selaku Ketua Pemuda UMNO Kedah, Badrol Hisham Hashim telah mengetuaisatu sidang akhbar yang di lakukan Pemuda BN di bangunan MCA Alor Setar bagi mendesak Menteri Besar Kedah, Azizan Razak  jujur memperjelaskan laporan audit Kedah yang menunjukan kerugian besar yang di alami kerajaan melalui Syarikat Kedah Corporation Berhad (KCB), syarikat milik penuh Perbadanan Menteri Besar kedah (PMBKed) di dalam pelaburan projek Pembalakan dan Peladangan Papua New Guniea.

Selaku Pengerusi KCB, mustahil bagi Azizan Razak tidak tahu menahu langsung tentang projek berkenaan sedangkan kos pembayaran tuntutan pengurusan melebihi RM10,000 perlu melalui Mensyuarat Ahli Lembaga Pengarah di mana Azizan Razak turut berada.

Badrol Hisham turun mendesak Azizan Razak, selaku Pengerusi KCB memperjelaskan dengan jujur siapa yang membenarkan  bekas CEO KCB, Akashah Ismail dan rombongan ke London untuk membuat pinjaman RM134 juta (USD44 juta) dari agensi pinjaman kewangan  London, Capital Investment Agency.

Mustahil selaku Pengerusi KCB, Azizan Razak tidak tahu menahu akan pinjaman tersebut kerana ianya membabitkan jumlah pinjaman yang banyak.dan perlu di perbincangkan dalam Mensyuarat Lembaga Ahli Pengarah.

Dalam sidang akbar itu, Badrol Hisham menyifatkan kembali Azizan Razak "Umpama Beruk Menaiki Pokok Ceremai Yang Akhirnya Buah Ceremai Terlantun Ke Muka Sendiri".setelah perumpamaan itu di gunakan Azizan Razak untuk mengkritik desakan Pemuda BN kelmarin.

"Azizan Razak merupakan Beruk yang pandai berlakon dalam permasalah KCB", katanya lagi.

Selepas selesai sidang akhbar di bangunan MCA, Alor Setar, Badru Hisham bersama barisan Pemuda BN yang lain terus bergerak menuju ke Ibu Pejabat Polis Daerah Alor Setar untuk membuat laporan polis terhadap kerugian yang meragukan di alami KCB setelah di cabar Azizan Razak untuk berbuat begitu.

1 comment:

Anonymous said...

Azizan Razak hanya layak memerintah gulungan HAMPas, bukan memerintah sebuah negeri.
hampir 5 tahun jadi general dan berkuasa ikut selera dan kepala dia cuma. selalu kita dihidangkan dengan statement bodoh bila sebarang perkara yang melibatkan kepentingan rakyaat; disitulah kita bolih nilaikan moral seorang pemimpin; sudahlah berwajah selekeh itu kita bolih maafkan, jawapan kontra melantun semula kepada setiap pertanyaan, jawapan bodoh sering mencerminkan kebebalan seorang MB terhadapn isu semasa.

SEJAK laporan audit 2011, kebodohan AZIZAN berada ditahaf puncak, semua persoalan dijawap; tak tau. gelaran BERUK goncang pokok cermai serasi dengan beruk dapat bunga. ATAS NAMA pemimpin yang tidak berguna mentadbir, lebih baik tenguk cermin diri atau pakai baju ikut ukuran sendiri, dari saban hari dicemuh dan dicaci kerana tidak upaya mentadbir negeri dengan berkesan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog