pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, October 30, 2012

Panas !!! Azizan Razak Kecut Teloq Nak Jawap Isu Pembalakan dan Peladangan Papua New Guinea


Pisau Kedah pelik la di sebalik isu Audit Kerajaan Negeri Kedah berkaitan projek Pembalakan dan Peladangan Papua New Guinea yang merugikan Syarikat Kedah Corporation Berhad (KCB), syarikat GLC Kerajaan Negeri yang di miliki penuh oleh Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed), kenapa Azizan Razak cuba mengelak untuk menjawap dengan jujur siapa yang sepatutnya bertanggungjawap di atas kerugian tersebut.



Selaku Pengerusi KCB dan syarikat-syarikat GLC Kerajaan Negeri, sepatutnya Azizan mengetahui segala apa yang berlaku di dalam pentadbiran syarikat yang berkaitan Kerajaan Negeri. 

Mengapa Azizan Razak memberi alasan tidak mengetahui dan menunding kesalahan kepada orang lain di sebalik kerugian KCB dalam projek Papua New Guinea sedangkan Azizan Razak sendiri yang menyaksikan perjanjian usahasama diantara KCB dan Syarikat MAS Incorporated.

Agak mustahil apabila Azizan Razak selaku Pengerusi KCB tidak mengetahui akan tujuan bekas CEO KCB , Akashah Ismail ke London untuk membuat pinjaman RM134 Juta ( USD 44 Juta ) dari Capital Inversment Agency bagi membiayai pengambilalihan 70% saham dalam projek Pembalakan dan Peladangan Papua New Guinea yang di miliki MAS Incorporated.

Kalau nak di ikutkan prosuder dalam KCB, satu tuntutan pembayaran melebihi RM10,000 perlulah mendapat kelulusan dari pengerusi KCB iaitu Azizan Razak melalui mensyuarat ahli lembaga pengarah . 

Bagaimana tuntutan pengurusan  untuk mendapatkan pinjaman dari London yang di anggarkan lebih dari RM10,000 dapat di luluskan. 

Yang bertambah pelik, selain dari Pengerusi KCB, Azizan Razak , siapa lagi yang mempunyai akses untuk meluluskan tuntuan pembayaran yang bernilai lebih dari RM10,000 dalam KCB ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog