pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, October 28, 2012

Pakatan Republik Sebuah Pakatan Kroni Untuk Keluarga




Siapa kata Pakatan Republik merupakan pakatan yang bersih di sebalik amalan kronisme dalam parti ?

Pisau Kedah masih ingat lagi apa yang di jawap Ayahnda Tun Dr Mahathir berkenaan persoalan kenapa Ayahnda Tun Dr Mahathir tidak membenarkan anak-anak Ayahnda Tun Dr Mahathir berkecimpung kedalam dunia politik semasa Ayahnda Tun Dr Mahathir menjadi Presiden UMNO satu ketika dahulu walaupun anak-anak Ayahnda Tun Dr Mahathir berminat dalam dunia politik ketika itu.

" Untuk mengelak konflik kepentingan berlaku " itulah jawapan Ayahnda Tun Mahathir di sebalik persoalan kenapa ayahnda Tun Dr Mahathir tidak membenarkan anak-anaknya berkecimpung dalam dunia politik ketika beliau menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia.

Mungkin ramai yang hendak tahu apa yang di maksudkan Ayahnda Tun Dr Mahathir dengan " Untuk konflik  mengelak kepentingan berlaku ".

Ayahnda Tun Dr Mahathir tidak mahu dalam satu konflik yang berbangkit berkaitan anak-anaknya dalam dunia politik ataupun pentadbirannya, Ayahnda Tun Dr Mahathir terpaksa memilih kepentingan anak-anaknya lebih dari orang lain termasuklah rakyat atau lebih mudah amalan kronisme.

Yang pastinya amalan kronisme yang di amalkan pemimpin atasan dalam Paktan Republik bakal merosakan pentadbiran parti atau akan memburukan keadaan pentadbiran Negara sekiranya Pakatan Republik mentadbir Malaysia

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog