pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, October 25, 2012

Panas !!! Ostazah Mee Segera A.K.A Abby Abadi Bawa Keluar Fatwa Baru Yang Bercelaru Berkenaan Ibadah Korban



Baru-baru ini Ostazah Mee Segera PAS, Abby Abadi telah mengeluarkan satu fatwa yang bercelaru lagi apabila dia mengatakan "Jika Tidak Mahu Berkorban Untuk Memperjuangkan Agama, Tetapi Melakukan Korban Untuk Lembu Dan Sebagainya , Itu Tidak Di Kira Korban, Itu Di Kira Membunuh Binatang.

Cuba anda bayangkan apa yang di katakan Ostazah Mee Segera PAS setelah dia diasak memperjelaskan fatwa yang di keluarkannya berkenaan Ibadah Korban.


Ostazah Mee Segera hanya memberi alasan " Saya Sekadar Berkongsi, kalau Rasa Apa Yang Saya Kongsikan Itu salah, Abaikan Je La, Kan Mudah ? Pertikaikan Sebab Saya Artis ? Ahli PAS ? Sesat ? Macam Tu Ka ?"

Gila Khinzir la si Ostazah Mee Segera ni, Khinzir pun tak segila Ostazah Mee Segera setelah untuk mempermudahkan dia mengelak menjawap bekenaan isu fatwa berkenaan dia minta abaikan pulak sekiranya fatwa yang di kongsikannya itu salah.

Selepas itu apabila di desak secara berterusan untuk memperjelaskan fatwa yang di keluarkan dia mengikut hadith dan fatwa mana. Dia hanya menjawap baca dalam Al-Quran, Surah Al- Maidah.

Pisau Kedah tidak mempertikaikan sekiranya Ostazah Mee Segera PAS baru belajar Al-Quran, mungkin dia sudah insaf dalam hidup ( di harap insaf dengan jujur ) setelah kehidupannya dahulu penuh di selebungi maksiat.

Tetapi sebelum membawa keluar sesuatu fatwa, Ostazah Mee Segera PAS perlu memahami apa isi kandung setiap ayat-ayat suci Al-Quran dengan mahir, Ostazah Mee Segera PAS perlulah berguru dahulu dengan orang cerdik pandai ilmu agama untuk membaca dan memahami setiap makna ayat suci Al- Quran bagi mengelakan akan di sesatkan syaitan.

Sekiranya Ostazah Mee Segera PAS mengatakan fatwa yang di keluarkan mengikut surah Al-Maidah, Pisau Kedah minta pencerahan di mana ayat dalam surah Al-Maidah yang mengukuhkan fatwanya berkenaan Ibadah Korban akan di kira membunuh binatang dan tidak di kira korban sekiranya tidak mahu berkorban untuk memperjuangkan Islam. 

Apa yang cuba di maksudkan Ostazah Mee Segera berkenaan berkorban memperjuangkan Islam adalah berkorban untuk perjuangan PAS yang di anggapnya memperjuangkan Islam sedangkan hakikat, PAS hanyalah parti politik yang memperjuangkan dendam kesumat untuk menjatuhkan UMNO dari pentadbiran Negara walaupun terpaksa memperdagangkan Islam.


1 comment:

Anonymous said...

inilah masalahnya bila belajar dgn ularmak2 PAS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog