pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, October 5, 2012

Tu Dia !!! Khalid Gagap Kecut Teloq Untuk Berhadapan Dengan Wanita UMNO.





KUALA LUMPUR- Ketua Penerangan Wanita Umno, Datuk Hamidah Osman memberi tempoh seminggu dan mendesak Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim menjelaskan status sebenar bas mewah dua tingkat yang pihaknya hendak sempena Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Menurutnya, masa seminggu diberikan kepada Khalid bermula hari ini dan jika enggan memberi sebarang penjelasan dan kenyataan, pihaknya sendiri akan membawa perkara ini kepada badan bertanggungjawab untuk menyiasat.


"Jika Khalid benar-benar ikhlas dan tulus, beliau sepatutnya sedia memberi penjelasan dan jawapan kepada rakyat.
"Memang isu ini sudah lama, tetapi yang menjadi persoalan, hingga kini Khalid gagal memberi jawapan yang tepat berhubung status bas berkenaan," katanya pada sidang media, hari ini.

Pada 30 Ogos lalu, Khalid mengeluarkan kenyataan mendakwa bas mewah itu disewa selama enam bulan dan kos dibiayai sepenuhnya oleh beliau.

Bagaimanapun, pada 25 September lalu, sebuah portal online mendedahkan butir-butir terperinci bas itu didaftarkan di atas nama menteri besar tersebut.

"Di sini timbul kekeliruan, jika benar ia disewa, mesti diletakkan nama syarikat yang menjalankan perniagaan menyewa kenderaann," katanya.

Beliau menambah, situasi menjadi semakin keliru apabila Khalid sekali lagi memberi kenyataan pada 27 September lalu menafikan hubung kait pembelian bas tersebut dengan pembelian 50 unit lori sampah oleh kerajaan negeri dan menyatakan bas mewah dimiliki dengan cara sewa beli.

"Jadi mana satu yang betul? Bagaimana boleh seorang pemimpin negeri mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan dalam tempoh sebulan? "ujarnya.

Beliau berkata, tempoh seminggu yang diberi kepada Khalid cukup adil bagi memberinya ruang untuk menjelaskan agi menghuraikan persoalan yang tidak pernah dijawab ini.

"Persoalan yang tidak pernah dijawab ini boleh menimbulkan banyak persepsi, jadi saya mhon agar Khalid bertanggungjawab memberi penjelasan secepat mungkin," katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog