pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, October 8, 2012

Ternyata Mahpuz Bean Tidak layak Jadi Pemimpin Kerana Tak Dapat Berfikir Apa Itu PEMBEKAL @MahfuzOmar



PEKAN - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) menyasarkan pemasangan 831 kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) secara berperingkat dalam masa 18 bulan di seluruh negara, kata Timbalan Ketua Pengarahnya, Datuk Ismail Ahmad hari ini. 
Beliau berkata setakat ini 14 kamera AES telah dipasang di kawasan hitam di Lembah Klang dan Perak sejak 23 September lalu.
 
"Lokasi pemasangan AES ini dipilih berdasarkan kadar kemalangan atau kesalahan jalan raya (di tempat berkenaan) setelah kajian terperinci oleh Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros), JPJ, Jabatan Kerja Raya dan polis," katanya kepada pemberita selepas menutup program 'Satu Komuniti Satu JPJ (SKSJ)' di sini.
 
Ismail berkata AES akan turut dipasang di negeri-negeri lain dalam masa terdekat.
 
"Bagi negeri Pahang, AES akan dipasang di 52 kawasan perangkap laju dan tujuh di lampu isyarat," katanya.
 
Program SKSJ memudahkan orang ramai khususnya di luar bandar memiliki lesen motosikal dengan lebih mudah dan cepat. - Bernama

Opps !!! Tersilap letak gambar Mahpuz..

Ni baru betul kot gambar Mahpuz Bean ??


Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar mencadangkan supaya saman kenderaan melalui Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dinamakan Saman Rakyat 1Malaysia (ST1M). 
Beliau juga meminta rakyat supaya memahami bahawa AES hakikatnya direka untuk memberi manfaat kepada MCA yang menjadi kroni Umno di dalam Barisan Nasional (BN). 
"AES direka khusus untuk berdasarkan konsep 'kongsitium' yang diamalkan di dalam BN- lu tolong gua, gua tolong lu. 
"Itu perkara asas yang mesti difahami oleh semua rakyat," katanya.
Bagi Ahli Parlimen Pokok Sena itu, isunya bukan saja ketelusan sistem tender AES, tetapi yang pertama sekali yang mesti dipersoalkan adalah model perniagaannya. 
"Mengapa sistem penguatkuasaan kerajaan boleh diswastakan?
"Dalam kata lain, bagaimana saman pun boleh diswastakan?" Mahfuz memnpersoalkan. 
Beliau menyifatkan apa yang berlaku di sebalik AES yang direka khusus berdasarkan konsep 'lu tolong gua, gua tolong lu' BN itu sebagai perkara baru .
"Saya diberitahu bahawa ini perkara baru dalam ilmu pentadbiran dunia yang tidak diajar dalam mana-mana universiti terulung dunia," katanya. 
Menurut Mahfuz, ilmu ini hanya terdapat dalam kurikulum subjek kronisme dalam universiti Umno BN di mana MCA ternyata semakin menjadi tukang kutip untung di dalam BN. 
"Tahniah Umno," sindir beliau. 
Memandangkan AES dibuat bertujuan utk memeras rakyat, sebab itulah Mahfuz mencadangkan agar nama sistem itu digantikan dengan ST1M. 
Baginya, cara terbaik untuk menghentikan penindasan ST1M ialah membuang Umno BN dari tampuk pemerintahan. 
"Ini kerana merekalah yang merosakkan negara dengan rasuah dan tamak haloba mereka hingga ST1M pun boleh ada," katanya. 
Syarikat berkaitan MCA sebelum ini dilaporkan telah mendapat kontrak saman pengangkutan AES. 
Syarikat-syarikat tersebut adalah Ates Sdn Bhd dan Beta Tegap Sdn Bhd.
Menurut portal Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) pula, 831 tempat yang disebut sebagai kawasan blackspot telah disenaraikan sebagai lokasi pemasangan kamera AES di seluruh negara.

Bertapa tak cerdiknya si Mahpuz Bean ni, setiap kenyataan yang di lakukannya menunjukan Mahpuz ni seorang pemimpin dalam Pakatan Haram yang cukup malas mengunakan otaknya untuk berfikir dengan logiknya.

Sistem Penguatkuasa Automatik (AES) merupakan satu sistem teknologi yang di bekalkansyarikat swasta kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk di pasang di tempat yang di tetapkan.

Salah ka syarikat terbabit mendapat kontrak membekalkan sistem teknologi terbabit yang di perlukan JPJ untuk mendisplinkan pemandu kenderaan yang membawa lebih dari had laju yang di tetapkan.

Banyak kemalangan yang meragut nyawa di sebabkan sikap kurang displin segelintir pemandu kenderaan yang membawa kendera dengan tidak mematuhi peraturan had laju yang di tetapkan.

Walau syarikat terbabit menyediakan sistem teknologi yang di perlukan JPJ, tak bererti syarikat terbabit yang memproses saman melalui sistem terbabit.

Inilah permasalahannya apabila seorang pemimpin yang taraf pengajiannya tidak tinggi, otak pun kurang cerdik untuk memikir apa fungsinya pihak PEMBEKAL .

Ok lah... Pisau Kedah akan memberi contoh yang cukup mudah untuk Mahpuz Bean berfikir dengan tidak menggunakan sepenuhnya otak Mahpuz apa maknanya PEMBEKAL.

Tukang rumah memerlukan bata untuk membina sebuah rumah. Untuk membuat sendiri bata yang di perlukan, tukang rumah terbabit tidak mampu, maka tukang rumah terbabit membeli bata yang di perlukan dari pihak yang Membekalkan bata untuk mempermudahkan tukang rumah terbabit membina rumah. 

Di harap Mahpuz Bean dapat  berfikir apa fungsinya PEMBEKAL

6 comments:

Anonymous said...

Bila pula si Mahfusss ni masok Universiti setakat kelulusan SRP universiti mana nak terima dia.

Anonymous said...

Otak selut dan lanyau....tengok muka pon aku tak berkenan dah....!!!

Megat Alam Gempita said...

Macam itulah kalau tak faham bahasa tapi kemaruk nak jadi pemimpin. Mahpus telah mewariskan kebodohannya kepada para pengikut dan pencacai yang rata-ratanya memang bodoh. Maka kebodohan yang dipamerkan selalunya akan berganda-ganda bodoh.

Anonymous said...

bodohnya mahfuz ni.

bekas undi pas said...

sejak azali lagi mahpuz pemalas nak gunakan kepala otak dia

sap said...

saudara mahfuz.......ada ilmu taknak amal.....ada otak taknak pakai..........BENGAP!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog