pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, January 10, 2013

Pehh !!! Azizan Razak Mempunyai Urusetia Penerangan Yang Bengap Dalam Jawap Soalan.


Zulkifli Yahaya, Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah
merangkap penternak blogger pencacai PAS Kedah

Setelah Pemuda BN begitu baik hati menyerahkan Sijil Penghargaan kepada Azizan Razak kerana kejayaannya membuatkan Kedah berada di tempat petama mengalami defesit yang paling banyak antara negeri dalam Malaysia, Zulkifli Yahaya bersama blogger dan cybertrooper pencacai penjilat PAS, mengedik macam orang kena sawan gila khinzir menghantam pemuda BN




Mereka kata Pemuda BN tak pandai kira. Tapi sebenarnya, siapa yang menipu? Pernah dengar CYWAR? Permainan orang bijak membuli orang bodoh, dari luaran nampak orang bodoh tu menang, namun pada hakikat sebenarnya, si bodoh sedang membuka pekungnya sendiri.


Setelah itu, Team Media Kedah telah mencabar Azizan Razak atau Zulkifli Yahya jawap lima soalan dari Team Media Kedah.

Di Bawah ini merupakan 5 persoalan yang di berikan Team Media Kedah.


1. Pendapatan sebanyak rm20 juta daripada penjualan air kepada P.Pinang. Walhal perkara ini belum pasti lagi kerana Lim Guan Eng dalam sidang DUN Pulau Pinang menegaskan yang kerajaan P.Pinang tidak akan membayar kepada Kedah satu sen pun.

2. Pendapatan daripada hasil premium tanah milik seorang korporat di Langkawi sebanyak rm20 juta. Padahal rundingan perkara ini belum lagi muktamad, sesuatu yang tak pasti!


3. Penjualan tanah di Bandar Baru Kulim milik SHAHPADU yang dirampas sebanyak rm30 juta. Perkara ini masih lagi dalam proses perundangan. Masih lagi menjadi angan-angan!


4. Pendapatan hasil premium tanah milik MAB di Jitra sebanyak rm30 juta. Perkara ini belum lagi pasti, kerana perundingan kerajaan pusat belum pun bermula dan muktamad. Benda tak runding dah bawa masuk plan?


5. Penjualan air mentah kepada SADA berjumlah rm30 juta. Ini juga belum pasti kerana menurut CEO SADA, SADA takkan membayar jumlah tersebut kerana terlalu tinggi, sekiranya SADA membayar jumlah tersebut, ianya akan menyebabkan SADA terpaksa menaikkan tarif air seterusnya membebankan pengguna iaitu rakyat Kedah.

Dan selepas itu Zulkifli Yahaya telah menjawap ke lima-lima jawapan itu melalui blog pencacai penjilat PAS yang di ketuainya. 


Di bawah ini merupakan jawapan yang di beri Zulkifli Yahaya.


a) Tanah Tan Sri Ting Perk Kin di Langkawi yg dirampas zaman BN, dia sgt berminat nak beli balik. Nilai sebenar = RM42 juta 
b) Tanah di Bandar Baharu, bekas Shapadu. Juga berminat nak tebus balik. Nilai sebenar + tunggakan = RM57 juta 
c) Tanah lapangan terbang Kepala Batas. Pasti dibayar kerana pengambilan sudah dibuat. Nilai sebenar RM38 juta. 
d) Jualan air mentah ke P.Pinang. RM20 juta. 
e) Jualan air mentah SADA. RM13 juta.

Apa yang boleh di katakan ianya jawapan yang cukup hampeh dan layak di gelar Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri yang berotak udang !!!

Syarikat SADA hanya mampu membayar RM 5 Juta sahaja untuk membeli air mentah dari Kerajaan Negeri, sekiranya tuntutan lebih dari RM 5 Juta Syarikat SADA terpaksa menaikan tarif air .. apakah Kerajaan Negeri mahukan tarif air di naikan supaya rakyat Kedah di bebani kos air meningkat ?

Kerajaan Pulau Pinang melalui kenyataan Ketua Menterinya sendiri dalam sidang Dun Pulau Pinang telah menegaskan bahawa tidak akan membayar walaupun sesen pun untuk air mentah Kedah. Bagaimana yang boleh di katakan pendapatan  ? 

Apa yang di jawap Zulkifli Yahaya pada soalan air mentah yang hendak di jual kepada Pulau Pinang seolah-olah jawapan orang bodoh tanpa menerangkan dengan terperinci bagaimana Kerajaan Negeri Kedah hendak perolehi sejumlah RM20 juta dari kerajaan Pulau Pinang setelah kerajaan Negeri Pulau Pinang menegaskan tidak akan membayar sesen pun kepada Kerajaan Negeri Kedah.

Dalam jawapan bab tanah yang di berikan Zulkifli Yahya.. dia sendiri menyatakan, Tanah di Bandar Baharu dan Langkawi, mereka yang hendak ambil tanah tu hanya berminat sahaja ( "berminat" belum pasti ianya di persetujui !!! ) namun tiada persetujuan di nyatakan.

Bab tanah Lapangan Terbang Kepala Batas tu, biaq betul pengambilan sudah di buat ? tak terang pun bila pengambilan itu di buat.. 

1 comment:

kassim said...

jawab Zul, bagi elok2 kalu mu pandi jawab, ada harapan s/u Mb nnt.
Korek umno koek, jangan sampai hampa terjatuh dim lobang sendiri
Kami dok tungu nak mengundi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog