pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, January 18, 2013

Panas !!! Bertapa Bengap Bob Lokman Menyalahkan Kerajaan Malaysia Di Sebalik Kebiadapan Patrick Teoh


Semenjak berubah bidang dari pelawak menjadi ularmak dan telah di iktiraf dengan di berikan tiket ke syurga oleh Nik Aziz, Bob Lokman sekarang ni di lihat semakin bengap otaknya apabila dalam isu kebiadapan Patrick Teoh lahanat Pakatan Haram menghina Islam didalam laman facebooknya, Bob Lokman menyalahkan Kerajaan yang memerintah Malaysia dan memuji Kerajaan Negeri Kedah yang menjadi punca Patrick Teoh menghina Islam.

Bob Lokman atau nama sebenar Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham akan kehendak agama kita.

Jadi, mereka tak akan nampak keadilan.” “Kalau saya juga turut kutuk Patrick Teoh secara peribadi, ia tak akan selesaikan perkara ini sampai bila-bila,” katanya kepada wartawan.

Menurut beliau, pemerintah yang perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang.

“Satu hari nanti, keadaan akan bertambah teruk. Jika ia tak dibendung oleh pemerintah, perang dan rusuhan antara kaum akan berlaku disebabkan agama.

“Kita kena bagi penjelasan mengapa (berhubung keputusan Kedah). Apa yang Kerajaan Negeri Kedah buat itu ada kebaikannya tetapi kalau nak cerita secara terperinci itu terlalu panjang,” tambahnya.

Teoh kelmarin mempersoalkan garis panduan 1Malaysia Sambutan Tahun Baru Cina 2013, yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah melalui laman Facebook.

Komen Teoh tersebut menimbulkan rasa tak puas hati masyarakat Islam di dalam negara termasuklah dikalangan para artis.

Memang sudah dasar PAS sebuah parti penjilat PKR dan DAP, kalau buat salah mesti tak akan mengaku salah punya. 

Sudah terang-terang Kerajaan Negari Kedah yang membuat garis panduan baru berkenaan "1Malaysia Sambutan Tahun Baru Cina 2013" terburu-buru membuat keputusan tanpa memberi penjelasan sehingga timbul reaksi kurang senang dari pihak kaum Cina.

Walaupun Patrick Teoh seorang yang di lihat penyokong Pakatan Haram kerana selalu berada di Majlis Pakatan Haram, Patrick Teoh tetap mempertahankan kebaikan untuk bangsanya tanpa mengira fahaman politik.

Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS, sepatutnya mengambil sikap bertanggungjawap di atas isu ini, kerana menyedari kesilapan yang di lakukannya di dalam membuat keputusan terburu-buru sehinggakan terpaksa di tarik balik garis panduan yang di tetapkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog