pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, January 19, 2013

PANAS !!! Tiada Wakil Melayu Dalam CEC DAP Setelah Nama Sebenar Zairil Khir Johari Di Dedahkan


Nama Sebenar
Tarikh Daftar 
Tarikh Pinda 
Nama Baru
Nama Ibu Sebenar
Nama Ayah
Sebenar
Negara Asal Lahir
Christopher Ross Lim

21.4.1997
23.6.1997
Zairil Khir Johari
Christine Lim @ Rose Christine Abdullah@Rose
Christine Khir Johari
Howard Lim
(Singapore)
Hawai, Amerika
Syarikat


Sehingga sekarang Zairil Khir Johari masih lagi mengambil sikap berdiam diri apabila ada pihak yang mendedahkan bahawa dia bukannya dari keturunan orang Melayu dan bukan anak kandung Tan Sri Mohamed Khir Johari.

Benarkah nama sebenar Zairil Khir Johari adalah Christopher Ross Lim ??

Mengikut sumber maklumat yang Pisau Kedah perolehi, Zairil Khir Johari atau Christopher Ross Lim merupakan anak hasil perkhawinan  Christine Lim dengan Howard Lim. Kedua-dua pasangan terbabit merupakan warga Singapura.

Dari hasil perkongsian hidup di antara Christine Lim dengan Howard Lim, mereka di kurniakan seorang cahaya mata dan di beri nama Christopher Ross Lim.

Setelah berlaku penceraian di antara Christine Lim dengan Howard Lim, Tan Sri Mohamed Khir Johari telah  berkahwin dengan Christine Lim atau nama Islamnya Rose Christine Abdullah pada February 1996 dan anak Christine Abdullah dengan suami lama iaitu Christopher Ross Lim telah di bawa ke Malaysia untuk di Islamkan.

Pada 21/04/1997, Khir Johari dan Pasangannya Rose Christine Abdullah telah membuat pemohonan pertukaran nama Christopher Ross Lim kepada nama Islam iaitu Zairil Khir Johari dan pada 23/06/1997 pomohonan tersebut telah berjaya.

Dari apa yang kita lihat, Zairil Khir Johari bukannya dari kalangan orang Melayu kerana tiada setitik pun darah Melayu yang ada dalam tubuhnya.

Ini bermakna dalam kalangan Ahli Jawatankuasa DAP Pusat (CEC) . Tiada langsung wakil dari bangsa Melayu berada di dalam parti yang boleh dianggap parti rasist anti Bangsa Melayu.

1 comment:

Anonymous said...

GO BACK TO YOUR TOKONG HOG !!!! U STEPPED IN THE WRONG GATE, U VE STPPED IN TO GATE OF TOKONG !!! U RE NOT A REAL MUSLIM, U SIMPLY MAKE USE OF YR ISLAMIC NAME TO CHEAT THE OTHER MSIANS... FUCK U CHINESE , MORON TOKONG !!!! GO BACK AND EAT AS MUCH AS PORK U WANT.... CHANGE BACK TO YR ORIGINAL RELIGION. YES ISLAM IS OPEN TO EVERYBODY WHO BELIEVES, BUT IT IS NOT FOR YOU.... GO BACK TO YOUR TOKONG OR TO YR CHURCH OR WHATEVER AND STAY AWAY, FAAR AWAY FROM OUR MOSQUES. U DONT DESERVE OUR RESPECT AS MUSLIM....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog