pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, June 30, 2012

Panas !!! Pendedahan kegagalan projek PAS Kedah.

Musim buah di Kedah kembali lagi. Tapi janji-janji Azizan Razak Menteri Besar Kedah masih belum tertunai setelah berjanji kepada orang kampung "Kerajaan negeri melalui Kedah Agro akan memungut hasil buah-buahan dari orang kampung terutamanya rambutan untuk di tinkan dan di jadikan satu produk makanan".

Baru - baru ini Team Media Kedah melalui satu kawasan di Aman Jaya yang mana kawasan tersebut telah di dirikan satu bangunan Pusat Pengumpulan Produk Pertanian Lemabah Jerai ( 4PJL ) yang pernah di banggakan Kerajaan Negeri Kedah satu ketika dahulu dan di usahakan oleh Kedah Agro Holdings Berhad, anak syarikat Kerajaan Negeri.

Apa yang Team Media Kedah dapat lihat adalah satu projek yang gagal dan menghabiskan duit rakyat kerana gagal berfungsi seperti mana yang di janjikan Azizan Razak kepada penduduk kampung, tempat berkenaan akan menjadi pusat pengumpulan hasil pertanian orang Kampung.


Hanya satu gerai sahaja yang di dapati berniaga setelah setahun Pusat Pengumpulan
Produk Pertanian Lembah Jerai (4PGL) di kawasan Aman Jaya, Sungai Petani


Di Penuhi semak samun dan gerai-gerai makanan yang di dirikan di sebelah
bangunan terbabit terbiar kosong


Semak gila, langsung tak di selengara.

Sudah setahun Pusat Pengumpulan ini beroperasi tidak nampak langsung kejayaan yang telah di lakukan Kedah Agro, anak syarikat Kerajaan Negeri Kedah untuk mengumpulkan hasil buah-buahan di situ.

Ternyata apa yang telah di lakukan Kerajaan Negeri hanyalah indah khabar dari rupa. Pusat berkenaan terbiar begitu sahaja tanpa ada usaha memajukannya dari pihak Kerajaan Negeri.

Itulah akibatnya apabila sebuah kerajaan negeri yang hanya dipimpin oleh golongan yang hanya pandai bercakap dan tidak pandai buat kerja.

Projek ini hanya satu contoh, banyak projek lain yang BUNGKUS akibat dari kelemahan pengurusan kerajaan negeri yang diperintah oleh Pas.

sumber Team Media Kedah

2 comments:

Anonymous said...

Puak pecacai PAS cuma cari alasan saja. Nak bela kerajaan konon..tuih......
Kalau dah tujuannya untuk mengatasi lambakan dan lebihan hasil buah-buahan,kenapa buat bangunan kekal? buat macam pasar minggu, pasang khemah dimusim buah sudahlah!
Konon nak glamor la kut, buat tempat MB rasmi nak gah. Nak perabih duit rakyat...Tolol..bahlol..bodoh macam unta (pinjam P Ramlee)

PEMERHATI said...


JANGAN KATA PROJEK, NAK JAGA TANAH WAKAF ( TANAH KUBUR DI KG BELANTIK PUN TAK RETI ) ADA HATI NAK MERINTAH MALAYSIA. HENTIKAN LE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog