pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, June 30, 2012

Panas !!! Pencacai PAS Kedah dah gelabah pendedahan kegagalan projek PAS Kedah

Sudah setahun pusat pengumpulan ini di dirika namun sia-sia saja terbiar begitu saja

Pisau Kedah ada membuat pendedahan berkenaan kegagalan projek Agro Kedah tentang Pusat Pengumpulan Hasil  Produk Pertanian Lembah Jerai ( 4PLJ ) di sini.

Ternyata dengan pendedahan itu telah membuat blogger PAS jadi meroyan dengan jawapan yang langsung tak berfakta dan juga tulisan yang kebudak - budakan yang berumur 6 tahun. Malas la nak sebut nama blog dia nanti macam promote pulak.


Dia kata fakta pada tahun ni hasil buah - buahan di Kedah merosot 50 %  sebab tu la pusat pengumpulan itu tak berfungsi. Mai sini Pisau Kedah nak jawap berkenaan isu ini .

Ya betul hasil buah - buah agak merosot sikit di Kedah tapi tak lah sampai 50%. Kalau kita lihat di jalan - jalan di Kedah ramai yang jual di tepi jalan bagaimana yang di katakan merosot tu ?

Blogger terbabit angap Pisau Kedah ni tak ada Kampung kot tak tau bagaimana musim buah tahun ni. orang kampung pun boleh menilai apa yang di tipu blogger terbabit kata hasil buah orang kampung merosot 50 %.

Pisau Kedah nak pertikai juga sekiranya begitu jawapan yang di beri, nampak gayanya bangunan terbabit sia - sia saja la di bina hanya untuk perabihkan duit rakyat tapi tak dapat di manfaatkan dengan pelbagaikan hasil - hasil lain.

Tak kan kot bangunan yang perabih duit rakyat tu hanya untuk kumpulkan hasil rambutan dan mempelam saja kot ? kalau nak di ikutkan buah - buah atau hasil pertanian banyak lagi yang terdapat di Kedah, kalau tak, tak ada gunanya la di boh nama pusat pengumpulan hasil pertanian. Hasil pertanian tu buah-buah saja ka?

Satu lagi Pisau Kedah nak pertikai. Kalau dah Kerajaan Negeri perabih begitu banyak duit di bina bangunan terbabit kenapa perlu di biar penuh dengan semak ? langsung tak di selengara seolah terbiar saja. Kalau Pisau Kedah cakap saja mungkin kot orang boleh kata penipu. Tapi kalau dah sertakan dengan gambar tak kan kot penipu ?

Pisau Kedah hairan juga kenapa blogger PAS terbabit tidak mengulas berkenaan penyelengaraan yang Pisau Kedah bangkitkan dalam pendedahan sebelum ini, sebaliknya jawapan yang di buat agak merapu untuk spin isu yang Pisau Kedah bangkitkan.

Sia - sia la bangunan terbabit di dirikan dan beropersi sudah setahun tapi tidak memberi keuntungan malahan rugi pulak tu sebab tak di guna pakai dan terbiar begiru saja tanpa di selengara.


Semak tak ? kalau macam ni kalau kata tak semak tak tau la nak kata apa.

3 comments:

Anonymous said...

biaq pi la. puak-puak pas ni memang kepala batu dan hati busuk. bukan boleh kata apa kat depa. marah. tapi depa dok kata kat orang tak pa. itulah akhlak depa. rakyat pun dah tahu kaki penipu ni.

Anonymous said...

Woi blogger umno.! yang hijau keliling tu sebab kerajaan kedah mesra alam dan mesra dua alam. yang tu semua pokok bunga la..ko takkan tak kenal bunga rumput dan bunga lalang..!!

AverageJoe said...

pokok bunga kejadah apa merambu lagu tu? kalau hang bodo jangan ingat org lain pun bodo mcm hang jugak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog