pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, January 27, 2012

Eksklusif !!! cerita panas Ahli PAS masuk UMNO..

Kubu Kuat PAS Sik Kedah berjaya BN tawan
Tahniah YB Datuk Mohd Taijudin (Adun Belantik)


Semalam Team Media Kedah telah pergi ke satu perkampungan yang cukup terkenal dengan perkampungan Hard core PAS Sik,Kedah..bertempat di Kampung Batu Besar Mukim Teloi Tua Sik,yang kini ramai penduduknya mula sudah berubah angin keluar dari PAS,

Kalau dulu BN jangan harap la nak masuk kampung ni,,nak pacak bendera BN pun jangan mimpi la,,namun kini dalam sejarah  angin perubahan telah melanda di kampung tersebut,,seramai 61 orang ahli PAS telah keluar dari PAS termasuk lah sepupu dan juga Mak Saudara Ahli Parlimen Sik,dan selepas ini ada lagi yang akan menyertai UMNO dalam masa terdekat,kalau tak percaya tanya la Ahli Parlimen Sik,,siapa dalam gambar bawah ni..

Mek Endang Bt Jusoh

Ahli Parlimen Sik kenal tak wanita ini ??? bukankah wanita ini adalah Ibu Saudara Ahli Parlimen Sik....bukan kah wanita ini pernah menyuap makan dan basuk punggong Ahli Parlimen Sik,,Setelah menjadi Ahli Parlimen selepas PRU 12,,pernah tak sekali Ahli Parlimen Sik jejak kaki melawat wanita ini yang pernah satu ketika menjaga Ahli Parlimen Sik?? sedangkan wanita ini bercerita pada Team Media Kedah walau pun Ahli Parlimen berceramah berhampiran rumah wanita ini,,sekali pun tak pernah di ziarahnya... wanita ini bukan sekadar ibu saudara Ahli Parlimen Sik malahan adalah penyokong kuat PAS dan juga Ahli Parlimen Sik di masa PRU 12,

Abdul Wahab Shaari

Ahli Parlimen Sik kenal tak lelaki ini ?? Bukankah lelaki ini sepupu Ahli Parlimen Sik ?? dan juga pengerak PAS sehingga Ahli Parlimen Sik boleh menang pada PRU 12..untuk pengetahuan semua,Pak Long ni sudah 30 tahun lebih menjadi hard core PAS di Mukim Teloi Tua,Sik.Kedah..
dulu kalau BN nak pacak bendera di Kampung tersebut,,BN perlu berhadapan dengan Pak Long ni dulu..sehingga tak berani BN nak pasang bendera..namun kini Pisau Kedah rasa berbangga,,di hadapan rumah Pak Long ni telah ada Bendera BN dan UMNO dan tak siapa berani usik bendera tersebut..

Zainudin B Abdul Wahab (Apit)

Apit anak sepupu Ahli Parlimen Sik,,pemuda PAS pertama yang memasuki UMNO,dia merasa amat kecewa dengan sikap Ahli Parlimen Sik,,dia juga antara orang yang aktif di dalam PRU 12 berjuang untuk PAS..namun kini dia merasa sia-sia berada di dalam PAS...

Mat Isa

Mat Isa antara penyokong kuat PAS mukim Teloi Tua,merupakan Ahli PAS sejak azali lagi,,niat untuk Mat Isa memasuki UMNO sudah lama,,setelah kecewa dengan Ahli Parlimen Sik,Adun Jeneri dan juga MKK,, tapi keingginan Mat Isa memasuki UMNO tiba kemuncaknya bila peristiwa anaknya terlibat dengan kemalangan,,tak seorang pun wakil PAS yang datang menziarah,sedang pernah sekali ceramah di adakan berhadapan dengan rumahnya hanya beberapa meter sahaja tak sampai 10 meter untuk Adun,dan Ahli Parlimen Sik melangkah kerumahnya menziarahi anaknya yang memerlukan bantuan,,namun yang datang menziarahi anaknya dan memberi bantuan merupkan kerusi roda adalah Adun BN (YB Datuk Taijudin) yang sebelum ini di anggapnya musuh..

Shukri b Wahab (Mat)

Abdul Rahman Abdullah


Abang Mat dan juga Abg Man,,merupakan penyokong  kuat PAS sejak azali lagi..dulunya kalau kerat tubuh mereka berdua keluar darah hijau,,begitulah perumpamaan yang Pisau Kedah berikan,,bertapa hard core nya mereka bersama PAS,,namun kekecewaan mereka adalah kerana sikap PAS sudah berubah dari perjuangan sebenar memperjuangkan Islam,,tambahan pulak pemecatan Hasan Ali menjadi penyebab juga mereka keluar dari PAS..

Mereka semua ini adalah orang yang membawa masuk BN di Kampung Batu Besar,Mukim Teloi Tua,Sik.dan menjadi sejarah apabila buat kali pertamanya BN menjejak kaki di tempat berkenaan,,Di sini Pisau Kedah juga nak memperinggati UMNO dan juga Ketua Bahagian Sik,,jangan lupa jasa mereka ini,,kerana jasa mereka,,seramai 61 orang telah menyertai UMNO dan tinggalkan PAS,,dan lebih banyak lagi akan tinggalkan PAS di Kampung berkenaan..semoga mereka di hargai..

Che Uda Che Nik (Ahli Parlimen Sik-PAS)


 Yahaya Abdullah (Adun Jeneri-PAS)

Ahli Parlimen dan juda Adun ini akan merima akibatnya pada PRU 13 ini,


Pisau Kedah :-

Nantikan ada lagi berita tergempar yang akan Team Media Kedah dedahkan hari ini...







18 comments:

Anonymous said...

TAHNIAH ATAS PENDEDAHAN TUAN. INSYAALLAH KAT BELAH KAMI PUN RAMAI HARDCORE PAS DAH MELUAT KAT PUAK DEPA SENDIRI. TUNGGU MASA SAJA.

usop chepir said...

Tahniah juga la.lagi undi pun pos diBelantik dah makin kurang.

Anonymous said...

pelajar dapat RM 100
pelajar IPT RM 2oo

orang miskin RM 500

depa lain 250 juta.

Anonymous said...

Bengong 250 juta bukan dapat tapi pinjaman yang perlu dibayar dengan kadar 2.7% setahun kepada kerajaan. Disamping itu kena lahirkan 300 penternak lembu bumiputera. Kena saingi bangsa cina dalam bekalan daging kepada umat Islam

Anonymous said...

Alhamdulillah...semoga Allah terus memberikan Hidayahnya DAN Rahmatnya kepada mereka2 yang teraniaya dengan muslihat.Jangan mempermainkan Nama dan Agama serta kitabnya...YANG DIJAMIN DAN TERJAMIN PEMELIHARAAN OLEH Allah sendiri.

Allahu Akbar.

Anonymous said...

pelajar dapat RM 100
pelajar IPT RM 2oo

orang miskin RM 500

depa lain 250 juta.
------------------------------------
org negeri sembilan panggil orng mcm ngko ni BANGANG!!!!!!! baca haramkahjadah tu banyak banyak ye!!!

Anonymous said...

klu belah perak org panggei bodo piang,,,,,

Anonymous said...

kesian makcik .pak cik dan abang abang tu.

depa tu bukan tau apa pun.maklumlah orang susah dan miskin.beri bantuan sikit depa syok lah.itu pun pasai nak pilihanraya.nak undi.belantik pun menang sikit kerana undi pos.jeneri pun kalah juga.Parlimen pun kalah juga.

depa bukan tau kata umno adalah parti politik wang dan rasuah .Sesama depa pun bergaduh sakan.pancung sana pancung sini.

kalau depa tau ....depa tentu pikian banyak kali.

kesian tengok ornag kampung kena jual sahaja dekat pihanraya.

Anonymous said...

Pakcik makcik dan nenek tu juga bukan tahu isu:

a.PKZ 12 bill.
b.Konisin kapal selam 500 jt
c.Simedarby 964 jt
d,Paya Indah Westlad 88 jt
ePosmalaysia(transmile) 230 jt lesap
f.Stadium ranap di Trengganu 292 jt

dll nya.

Anonymous said...

anon 8:10 PG ni piang tak habih2. 250juta tu pinjaman bank la bodo!!! pi la baca fakta dulu, jgn malaih sbb Allah SWT tak suka orang malaih membaca ni!! hutang dgn duit free pun tak tau beza ka? mengong!!
kalau orang melayu mul nak berkaya menapak, melayu mengong mcm hang la yg ikut telunjuk cina kapiaq pr dok bubuh taik ataih usaha melayu Islam lain!! bodo sungguh orang pr nih!! rafizi ngn zuraidah dah kena saman. hang anon 8:10PG nak makan saman jugak ka?

belang said...

anon 133pm,
org utara jer panggil bodoh piang, orang perak panggil org jenih ini cerodik buah pelior....

Anonymous said...

anon 2:44 PTG,

hang toksah dok kunun2 ka orang teloi tua dah la ni! hang ingat depa nak tunggu pas sampai mati ka? biaqpi la tak masuk syurga pas pun asaikan tak bodo piang mcm hang...benda2 takdak bukti, main pakai ayaq lioq dok jaja sana sini pun hang buleh pegang mcm akidah, no? senarai hang buat tu hang pi vaca dak perincian dia sendiri? ka hang baca haramkahkahkah?????? padanla mcm haraaaammmm....

Anonymous said...

Apa jua komen dr penyokong PR kita anggap sebagai pembakar semangat utk kita semua bekerja lebih keras untuk UMNO dan BN pd PRU-13..Tidak semua org mampu dipuaskan hatinya namun begitu kita ingat kata-kata PM dgn nada penuh berhemah "walau apa pun cemuhan dan kejian yg diterima bantuan demi bantuan akan tetap dihulurkan tanpa mengira fahaman politik, kaum, agama, bangsa dll. Selagi bergelar warga Malaysia mereka akan layak menerima. Semoga dgn usaha yg berterusan ini akan membuka kalau pun tidak byk tp sekurangnya ada yg terbuka hatinya melihat keprihatinan kerajaan dan akan bersama kerajaan dgn hati yg ikhlas"..Sy warga belia akan bersama Najib bapa transformasi 1Malaysia...

Anonymous said...

PENGANUT PENGANUT AGAMA PAS IKOTE

SELAMAT BERAMAL...

PENJILAT 1KOTE ANU WAR
10 KALI SEHARI
7 HARI SEMINGGU

DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA 1KOTE

NEGARA 1KOTE DAPKRPAS

kak rosmah ku sayang said...

hahahah.....tebgok semue...walaupun banyak 'atasan' UMNO dan BN dah suruh Shah'jilat' letak jawatan...ada jugak org bawahan yg sokong dia...siap bg info lg...hahahh....depa pandai dari 'atasan' depa gamaknya ni.....walaubgaimanapun....isu ini telah jadi liabiliti KERAjaan....x kkira la pinjaman ka apa ka....org kampung semua dah tahu.....akhbar mainka isu utk untung....hampa komen dlm blog buka semua org tau....org akmpung x baca blog....semua yg komen ni dah tetap pendirian depa....kudos pada PKR kerana isu ini.....banyak terpengaruh jugak ni d luar...hahahhahahha....seronok Boboi

nonbal said...

Sepertimana yang telah ku khabarkan beberapa hari lepas disebuah laman blog, sesuatu yang indah dan amat menyenangkan telah berlaku di kampungku (belah siong, baling), sesuatu yang amat tak terduga.
sejak sekian lama sebilangan org2 PAS (hard core) memulau sembahyang jumaat dan kenduri kendara di Masjid kampungku dan perkara ini berlarutan seolah-2 tiada harapan untuk kembali seperti dulu, imam dan jwt kuasa masjid umpama dah buntu.
Tapi kenduri maulidur Rasul 1433H lepas yang diadakan pada 04 Feb telah mengubah segala-2. Hampir semua penduduk kampung termasuk Hcore PAS juga tanpa segan silu dtg untukn bersama imam memeriahkan majlis dan yang paling memeranjatkan ialah mereka kebanyakan telah kembali solat jumaat di Masjid asal, Alhamdullilah.
Adakah rahmat ini terjadi selepas mereka telah insaf terhadap putarbelit PAS sejak dulu bahawa umno kafir? atau PAS telah dicucuk hidung oleh DAP atau kes Hasan Ali, wallah hualam.
Kembali sinar UMNO di Kg aku....

aku kacak said...

assalammualikum.... hehehe... org umno gentel pe.... kl salah ngaku tau.... saggup ltak jawatan utk kebaikan org len.... tp kl korng... bertenggek ateh bini org 3hri 2mlm.. yg salah 20 org yg pkul dier... eh.. bkn besoknye ckp pukul saksi dier... kl korg.... xpyah... org mlaysia dh pndey... bkn bodo mcm ko... sbb org umno iktirah org kite pandey dier ltak jawatan... kl korng lagi nk bodokn satu malaysia.... wlaupn korng cuba utk mnujukan kepandaian tp sbnarnye korang mnonjolkn kepelioran.. bab MAIPP blh ckp salah... tp bab BAYAN MUTIARA ttap btul... pandey dgn pandey pandey nih len..... PIANG.....!!!!

Anonymous said...

Semua kata2 dan tuduhan pas terhadap umno semua ada dalam pas sendiri judi, rasuah, arak, zina, malah mereka lebih upgrade dari umno contohnya guna agama untuk kepentingan politik, balas bini orang, kuat menghukum, sembang deras kerja taktau, tanam kebencian sesama islam, dan pakar dalam membuat fatwa sesat. adapun untuk mengenali orang-orang yang berbangsa pas ini ialah mereka mempuyai janggut tetapi misai menutup sehingga ke bibir atau didalam istilah sains di panggil Sunah kepala hotak, yang kedua orang2 yang berbangsa pas ini lebih cenderung kepada pilihanraya dari pada hari raya kerana kewujudan bangsa ini telah di kuasai hantu raya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog