pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, October 12, 2012

Terpanas Di Pasaran !!!! Benarkah PERODUA Akan Mengeluarkan Kereta Enjin Berkapasiti Besar ??



Sebelum ini kerajaan menetapkan syarikat pengeluar Otomobil kedua PERODUA hanya boleh mengeluarkan kereta kompak berkapasiti enjin di bawah 1.5 liter.


Namun pengumuman terbaru di bawah perlaksanaan Dasar Automotif Nasional (NAP), menjadikan pasaran automotif tempatan lebih terbuka dalam persaingan automotif negara mengikut aspek rantaian kereta, PERODUA telah mencipta satu kereta protaip yang begitu menarik dan bergaya.

Sebelum ini, PERODUA tampil dengan model MPV yang pertama iaitu Alza dan kereta kompak yang mengantikan Kancil iaitu Viva.

Walau bagaimana pun permintaan terhadap model PRODUA MYVI berkapasiti 1.3 liter masih mendapat permintaan yang begitu mengalakan sehinggakan PERODA telah mencipta model Produa MYVI  berkapasiti 1.5 liter dengan harga pasaran yang berpatutan.

Terbaru PERODUA di khabarkan akan tampil dengan model terbaru kereta sedan yang berkapasiti enjin lebih besar dari yang sebelum ini.

Apakah kenderaan protaip (Dalam Gambar) yang di pamerkan PRODUA merupakan kereta yang di war-warkan akan menjadi kereta PRODUA yang enjin berkapasiti lebih dari 1.5 liter ?






Sumber :- klik sini

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog