pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, August 11, 2012

Panas !!! Anu sendiri di pertaruhkan kerana pingat Olimpik 2012

Orang kata kalau terlajak perahu boleh di undur, kalau terlajak kata dah tak boleh undur. Sebab tu la kena jaga percakapan supaya badan tak binasa kerana kata-kata yang di keluarkan tanpa berfikir panjang.

Cuba kita lihat bertapa kurang cerdiknya mamat di bawah ini mengeluarkan kenyataan tanpa berfikir panjang, Lepas tu meroyan pulak apabila kenyataan yang kurang cerdiknya itu di print screen setelah kantoi dengan cabaran yang di buatnya.




Gara-gara pertikai kebolehan penerjun negara, Pandelela Rinong, para peminatnya menuntut seorang pemegang akaun laman sosial Facebook, Johari Pain agar menunaikan janji yang dia sanggup memotong kemaluan jika atlet itu memperoleh pingat dalam acara Sukan Olimpik yang disainginya. 
Johari membuat kenyataan itu beberapa jam sebelum Pandelela bersaing dalam peringkat akhir acara 10m Platform Wanita awal pagi tadi (waktu Malaysia) selepas berjaya di separuh akhir. 
Pandelela dari Sarawak memperoleh pingat gangsa, sekali gus mencatatkan rekod sebagai atlet wanita pertama membawa pulang pingat. 
Johari antara lain menulis: "Gua berani kerat xxxx laa kalau Pandelela menang pingat malam nih.. (saya berani memotong anu kalau Pandalela menang pingat malam ini...)." 
Tindakannya itu berhadapan dengan reaksi marah dan tersinggung, yang rata-ratanya menggesa dia memohon maaf. 
Johari yang menggunakan akaun Twitter @JohariPain dalam mesej meminta maaf berkata, "saya sudah memohon maaf, tapi tidak pulak orang nak print screen... siap suruh buat permohonan maaf dekat @buletintv3 lagi." 
"Sedangkan Nabi boleh ampunkan umat, takkanlah manusia biasa tidak boleh memaafkan orang lain... saya sedihlah," katanya dalam mesej Twitter berikutnya.

Pisau Kedah :- 

Ya betul Nabi boleh ampunkan umatnya yang membuat salah kepada baginda, tetapi sebagai manusia yang di beri akal fikiran yang sempurna tidak dapat berfikir panjang sebelum membawa keluar kata-kata.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog