pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, August 27, 2012

Tu Dia !!! Tender Terbuka Untuk Bina Tokong Dewa Lim Guan Eng



Georgetown: Pihak Majlis Perbandaran Pulau Pulau Pinang(MPPP) hari ini mengeluarkan satu tender terbuka untuk membina Tokong Dewa Lim Guan Eng.

Sebagai sebuah kerajaan yang cekap,akauntabiliti dan telus.Tender terbuka ini boleh disertai oleh mana mana syarikat yang berkelayakan .

Menurut jurucakap MPPP,projek ini adalah salah satu langkah untuk memberi peluang kepada rakyat negeri Pulau Pinang terutamanya penyokong pakatan agar dapat beribadat lebih selesa.

Dalam sidang akhbar semalam,jurucakap MPPP berkata tokong ini adalah sebahagian daripada perancangan kerajaan negeri yang sebelum ini mengeluarkan tender membina tugu peringatan Ketua Menteri dikesemua pintu masuk negeri Pulau Pinang. 

Sebelum itu ,YB Dany Exco Pelancongan Negeri Pulau Pinang berkata pembinaan tugu dan tokong pemimpin hebat ini akan menjadi salah satu tarikan kepada pelancong dan dapat menjana ekonomi penduduk setempat.Malah menurutnya lagi peluang pekerjaan dapat dijana melalui projek ini.

"Ini adalah salah satu cara kita memberi penghormatan kepada pemimpin yang banyak berjasa kepada rakyat Pulau Pinang, langkah Dr Mansor mengistiharkan secara rasmi Dewa Lim Guan Eng sebagai tokong rakyat Pulau Pinang adalah salah satu pengertian dan pendekatan yang holistik dan pengaruh kerohanian yang amat kuat kepada dewa ini" menurut jurucakap parti pemerintah DAP Pulau Pinang.

Manakala pihak Tourism Penang menyambut baik projek ini dan turut akan menyenaraikan didalam kalender pelancongan untuk menarik pelancong dari dalam dan luar negeri.
Baca seterusnya di sini



Pisau Kedah :-

Kalau pembinaan melibatkan Kerajaan Negeri apakah ini menunjukan wang rakyat di gunakan untuk membina tugu Lim Guan Eng di setiap pintu masuk Pulau Pinang ??

Nampak gayanya wang rakyat di gunakan untuk kepentingan peribadi dan mengunakan alasan produk pelancongan sebagai cara untuk menghalalkan duit rakyat di gunakan.


Tak kan dalam hal ini PAS Pulau Pinang hanya berdiamkan diri ? Tak kan PAS nak biarkan duit rakyat di gunakan untuk membuat tugu yang semata-mata mahu mendewakan Lim Guan Eng.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog