pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, August 28, 2012

Panas Gila !!! PAS Terkantoi Meroyan Salahkan Tun Dr Mahathir Kerana Syaitan .

Terbaru kenyataan Ayahnda Tun Dr Mahathir telah membuat Mursyidul Am PAS, Nik Aziz  meroyan mengatakan Ayahnda Tun Dr Mahadhir terpesong.


Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mempersoalkan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad yang mengenali syaitan berbanding malaikat.Katanya, 
umat Islam diperkenalkan kedua-duanya sekali, iaitu syaitan dan malaikat. 
"Syaitan ni, punyalah pandai belitnya dia, sampaikan Nabi Adam yang dah duduk dalam syurgapun terpaksa dihalau keluar kerana kejayaan godaan syaitan,” ujarnya. 
Beliau menyifatkan kenyataan Mahathir itu sebagai bahaya sambil mengingatkan umat Islam supaya mengenali kedua-duanya agar tidak terpesong dengan bisikan syaitan. 
" Kenyataan sedemikian memang bahaya,” ujarnya ketika diminta mengulas kenyataan Mahathir yang mendakwa baik menyokong syaitan yang dikenali daripada malaikat yang tidak dikenali dua hari lalu. 
Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis meraikan pelajar Yayasan Islam Kelantan yang bakal melanjutkan pengajian masing-masing ke Timur Tengah dan Majlis Aidilfitri di Markaz Ulama PAS (Madu), dekat sini tengah hari tadi.

 Sebelum ini Tun Dr Mahathir ada mengatakan banyak yang akan musnah jika PR memerintah’ dan ‘lebih baik syaitan yang kita kenal dari bidadari yang kita tidak kenal’. dalam bahasa Inggeris.



Namun perkataan Angel yang di maksudkan Tun Dr Mahathir tidak dapat di pastikan kerana Angel dalam bahasa Malaysia ianya merujuk kepada Bidadari atau pun Malaikat.


Sekiranya mengikut kefahaman Umat Islam, Bidadari dan Malaikat merupakan makhluk Allah S.W.T yang cukup berbeza kerana Malaikat yang di ciptakan Allah S.W.T tidak mempunyai jantina. Manakala Bidadari merupakan Makhluk ciptaan Allah S.W.T yang menjadi idaman kaum Adam di dalam syurga ianya merujuk kepada wanita.


Apa yang boleh di fahamkan kenyataan Tun Dr Mahathir merupakan kiasan semata-mata tetapi ianya telah di putar belit untuk memperburukan Tun Dr Mahathir.


Apa yang Pisau Kedah dapat faham kiasan yang di buat Tun Dr Mahathir adalah, "Lebih baik UMNO yang di tuduh Pakatan Haram sebagai zalim seperti syaitan tetapi banyak membantu rakyat dari Pakatan Haram yang mengakui mereka lebih baik macam bidadari tetapi tidak langsung dapat membuktikan kebaikan mereka itu" .


Di dalam Nik Aziz mengatakan Tun Dr Mahathir terpesong, kita perlu melihat pulak kenyataan yang pernah di katakan Nik Aziz sebelum ini " PAS akan terima bantuan syaitan kalau syaitan hendak membantu PAS"


Lihat Video Kenyataan Nik Aziz :-





Pisau Kedah :- 

Wal Halal Bagi Ku, Wal Haram Bagi Mu .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog