pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, August 21, 2012

Panas Gila !!! PAS Perak Cari Dana PRU Dengan Duit Zakat ????



Inilah dikatakan Pas, pelbagai helah digunakan untuk menipu rakyat..Kali ni duit zakat fitrah pulak di rembatnya untuk kegunaan BARUA BARUA yang mengaku kononnya diri tu lebih Islam dari orang lain..Sepatutnya zakat fitrah ini diberi kepada golongan fakir miskin, amil atau dibayar kepada Majlis Agama Islam untuk diagihkan kepada golongan miskin..

Tapi Pas mengambil kesempatan dari wang zakat fitrah untuk kegunaan parti berkempen.. Aku rasa Pas ni dah mati akal tak tahu macamana nak cari duit..Maka sempena bulan ramadhan yang baru saja berlalu Pas menukar modus operandi mereka dengan mengutip zakat fitrah..



Ini contoh resit pembayaran yang dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Aku rasa pelik walaupun di resit ada tertulis bayaran INFAK wajib bagi 2012 tapi adakah Pas layak untuk menguruskan dengan Adil wang tersebut?? Sedangkan wang yang diderma dan zakat yang diterima oleh mereka untuk TABUNG MEMALI lesap..

Dari apa yang aku baca dalam buku yang ditulis oleh CN AFGANI(cikgu Non) bekas wartawan harakah bertajuk Air Mata Dibumi Memali jumlah wang yang terkumpul bernilai ratusan ribu ringgit gagal diuruskan dengan baik sehingga wang tersebut disalahguna untuk kepentingan individu sehingga mampu hidup mewah sehingga sekarang..

Inilah MANUSIA bernama PAS yang sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan wang dengan jalan yang mudah!!


Medan tempur

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog