pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, January 7, 2013

Eksklusif !!! Kebodohan Che Gu Bard Di Bidas Ketua Pemuda UMNO Kedah @chegubard



Bodoh tahap melampau kenyataan Che Gu Bard dalam Twitternya.

Di sebabkan kebodohan tahap melampau Che Gu Bard dalam memberi kenyataan dalam twitternya untuk mempertahankan tindakan kebodohan DAP di dalam Pemilihan Jawatankuasa Pusat DAP ( CEC ) baru-baru ini, dia di kritik hebat banyak pihak kerana tidak tahu atau tidak mahu ambil tahu sejarah penubuhan MCA dan MIC.

Terbaru Che Gu Bard di kritik hebat Ketua Pemuda UMNO Kedah, Badrol Hisham kerana kebodohannya memberi kenyataan tanpa membuat kajian dahulu berkenaan parti MCA dan MIC.


Tindakan Che Gu Bard membandingkan antara parti MCA, MIC dan DAP merupakan tindakan yang terlalu bodoh bagi seorang yang berada di pentas politik.

Semua sedia maklum parti DAP telah mengakui bahawa parti mereka merupakan parti berbilang kaum walaupun pada dasarnya parti DAP di lihat parti yang rasist terhadap orang Melayu dan ianya cukup berbeza dengan sejarah penubuhan MCA dan MIC.

Sejarah penubuhan parti MCA dan MIC adalah bertujuan membela kaum yang mereka wakili dan berada dalam Barisan Nasional ( sebelum ini Parti Perikatan yang menggunakan lambang cap Kapal Layar ).

Di dalam Barisan Nasional terdiri daripada tiga parti komponen, iaitu MCA, MIC dan  termasuklah UMNO yang mewakili Kaum Melayu di dalam mengurus tadbir Negara.

Sudah jelas dalam Barisan Nasional terdapat parti yang mewakili kaum Melayu iaitu UMNO, buat apa MCA dan MIC yang mewakili kaum masing-masing mahu membuka keahlian parti kepada kaum lain pulak .

1 comment:

Anonymous said...

Terbukti BODOOOOOOO macam u pun ada ati nak jadi pemimpin negara!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog