pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, May 24, 2012

Tu Dia...Pendedahan berkenaan seorang bekas Pengarah Polis pecah amanah masuk Pakatan Haram


Dokumen Berkaitan Penyelewengan Kereta-Kereta Mewah

Kereta-Kereta Mewah Under 413


Mymassa baru mendapat maklumat bahawa seorang mantan Pengarah PDRM yang kini bertukar menjadi ahli politik mempunyai beberapa kes yang bersangkut paut dengan pecah amanah dan penyelewengan kuasa semasa menjawat beberapa jawatan penting di beberapa buah negeri.

Perbuatan tersebut dilakukan semasa beliau mengendalikan beberapa kes besar. Ianya termasuklah kes penipuan kereta-kereta mewah sekitar Lembah Klang di Kepong, Jinjang, Cheras dan Kuala Lumpur. Kereta-kereta mewah tersebut antaranya Alphard, BMW, Mercedes dan sebagainya. Beliau dikhabarkan sengaja menutup sebelah mata walaupun beberapa report polis yang dibuat oleh orang awam yang tertipu telah dibuat. Beberapa dokumen yang diberikan di atas mengesahkan perkara tersebut. 

Mymassa hanya menyiarkan dua keping sahaja daripada berpuluh-puluh dokumen yang dikirimkan, dan mymassa memadamkan nama-nama dan no kenderaan kerana tidak hendak mendedahkan nama mereka atau barangkali akan disalahguna oleh pihak lain.

BERITA LANJUT AKAN MENYUSUL. 

Komen Mymassa: Gitu rupanya, menurut GO, rasanya pegawai kerajaan yang sudah pencen masih terlibat dengan akta-akta keselamatan seperti Akta Rahsia Rasmi, Akta Hasutan, Akta Polis dan lain-lain.

1 comment:

Anonymous said...

siapa sanggup bermain ombak mestilah berumah di tepi pantai ... kalau punggung berpalit tahit ... jangan sebelah tangan menutup hidung sendiri dan tangan yang satu lagi menuding jari kepada orang ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog