pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, May 17, 2012

Eksklusif !!! Pendedahan kezaliman PAS Kedah yang di banggakan mereka..

Pas Kedah berbangga mereka berjaya mengaut keuntungan balak yang berkali ganda sehingga hasil berjumlah 80 juta pada tahun 2011,namun PAS Kedah tidak melihat kezaliman mereka dengan rakusnya mengodolkan balak-balak di Kedah tanpa memperduli nasib rakyat yang terpaksa menerima kesan pembalakan yang tidak terkawal.

Walau pun PAS Kedah berbangga hasil balak RM 80 juta.PAS Kedah juga boleh berbangga dengan hutang-hutang PAS Kedah yang bertimbun yang tak dapat di langsaikan kerana di dalam kegagalan mengurus tadbir Kolej Universiti Insaniah.

Cuba anda lihat video di bawah yang telah di rakamkan Team Media Kedah di kawasan Pembalakan Gunung Inas Baling,Kedah,lihatlah bagaimana bertapa rakusnya PAS Kedah merosakan kawasan hutan yang perlu kita pelihara unuk generasi akan datang.

 

Pembalakan di Gunung Inas sudah tidak terkawal,,walau pun terbukti lesen pembalakan yang di keluarkan kepada kontraktor hanyalah sah sehingga 02/05/2012 namun sehingga ke hari ini proses pengambilan balak masih lagi di lakukan di Gunung Inas Baling.


Apa gunanya sekiranya hasil balak RM 80 juta sekali pun,sekiranya rakyat yang terpaksa menanggung akibatnya.air sungai menjadi tercemar,kawasan pelancongan terjejas,RM 80 Juta keuntungan jika di tanya apa yang telah Kerajaan PAS Kedah telah beri kebajikan pada rakyat Kedah dengan hasil balak.?

Untuk pengetahuan semua kawasan balak yang di ambil di Gunung Inas,Baling hendak di jadikan Ladang Rakyat yang berkeluasan 5,000 hektar.untuk di tanam pokok getah klon balak.namun persoalannya di mana perserta Ladang Rakyat ?.apakah PAS hanya mengunakan status Ladang Rakyat untuk menuntup kerakusan mereka mengodolkan balak Kedah dan apakah status Ladang Rakyat sekiranya BN berjaya mengambil alih Kedah?.

Sungai berdekatan kawasan pembalakan

Dahulunya air sungai ini jernih,lihatlah apa yang PAS Kedah lakukan
dari hasil balak RM 80 juta,

Sungai yang telah di cemari,dan ada yang menjadi mangsa
akibat tercemar air sungai,dengan wabak air kencing tikus.

Sungai utama yang mengalir ke sungai tempat peranginan berdekatan kawasan pembalakan

Habis balak di gondol dengan rakusnya




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog