pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, May 21, 2012

Tu Diaaa... Anwar dan SUARAM di malukan Blogger..kantoiii


Siapa tidak kenal Anwar Ibrahim,,manusia yang pandai mencipta konspirasi,di tambah pulak yang berdiri di belakangnya satu pertubuhan yang mengaku memperjuangkan hak asasi manusia,kecekapan Anwar Ibrahi,mencipta sesuatu perkara yang tak wujud dan mengwujudkan seolah ianya nampak benar demi meraih undi simpati dari rakyat untuk mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Marilah kita lihat bagaimana Anwar dan SUARAM di malukan..

Scorpene_class_submarine
NAIK kembung perut penulis ketawa membaca gesaan ketua pembangkang, Anwar Ibrahim yang mencabar Perdana Menteri hadir ke Mahkamah Perancis untuk menjawab isu berkaitan dengan pembelian kapal selam Scorpene hampir 10 tahun lepas.

Memetik kata-kata Anwar dalam satu ceramah di Dataran Rakyat, Pekan Tanjong Piandang di Parit Buntar, Perak Jumaat llepas ““Mudah saja, hadir dan berikan keterangan sebagai saksi. Ini bukan perkara sukar untuk dilakukan kecuali adanya sesuatu kebatilan yang cuba disembunyikan dari pengetahuan rakyat negara ini”.

Penulis minat nak soal Anwar semula.

Pertama, dah keluar ke sapina Mahkamah di Perancis yang mengkehendaki Najib hadir ke negara tersebut untuk memberi keterangan?  Setahu penulis, tidak ada apa yang berjalan sekarang melainkan propaganda mengenainya yang setakat memetik sumber dari NGO pro Pakatan haram – SUARAM (RAM juga dihujungnya – haram).

Kedua,  Anwar siapa nak gesa-gesa Perdana Menteri untuk hadir ke mahkamah di Perancis bila tidak ada keperluan untuk beliau hadir di sana?  Eh, Anwar lupakah, yang dia nak menghadap kes liwat di Mahkamah dalam negara ini pun, bertahun-tahun ambil masa untuk selesaikan dek banyaknya penangguhan.
Boleh pulak senang hati dia ‘mengarahkan’ Najib datang ke Perancis untuk beri keterangan atas kes yang belum dijalankan.  Tidakah kelakarnya tu?

Bagi penulis yang memang biasa meneliti perkembangan dalam media pro pembangkang ini (termasuk yang memetik kenyataan SUARAM berhubung soal pembelian Scorpene), sukalah penulis nak sebutkan disini bahawa setakat ini tidak ada apa perkembangan pun mengenai tuduhan konon ada salah laku berhubung pembelian Scorpene.

Setakat yang ada ialah kenyataan peguam yang dilantik SUARAM dan salah seorang dari 3 hakim yang ‘menyiasat’ kes ini.  Perbicaraan yang sebenarnya belum berjalan pun, silap-silap tak akan berjalan pun sebab bukti yang diperolehi pendakwa Perancis tidak menjumpai sebarang bukti salah laku.

Sebab itu SUARAM (sebut Pakatan haram) lantik peguam untuk menyiasat.

Ini belum disebutkan lagi ‘penemuan’ kelakar oleh peguam yang dilantik SUARAM, kononnya Najib terima komisen USD 1 billion (RM 3.8 billion mengikut tukaran tahun 2003) untuk 2 buah kapal selam yang berharga Euro 1.4 billion (RM 3.6 billion) – komisen lebih mahal dari harga kapal selam.

Dan Anwar bergantung sepenuhnya kepada ‘penemuan’ SUARAM ini untuk meneruskan fitnahnya terhadap kredebiliti Najib dan kerajaan dalam isu Scorpene ini, walaupun berbuih jawapan telah diberikan, termasuk di Parlimen.

Justeru, penulis nak menasihatkan Anwar, berhentilah buat kerja bodoh ni sebab orang dah tak minat nak dengar air liur kau lagi dah.  Oh ya, sebelum penulis terlupa, dalam ceramah itu Anwar mendakwa 10,000 orang hadir, tengok sendirilah gambar di bawah, ada 10,000 ke tidak.


1 comment:

Anonymous said...

bro' nak tanya sikit:

.... kecekapan Anwar Ibrahi,mencipta sesuatu ....

nama Anwar Ibrahi tu tertinggal "m" atau pun sengaja ditiggalkan? aku rasa kalau tertinggal biarkan saja. sesuai rasanya nama itu kepada yang ampunya diri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog