pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, May 31, 2012

Lawak gila bila Mustafa Ali membuat kenyataan mengunakan kepala lutut dan bukannya kepala otak



Kalau hampa nak tahu,Pisau kedah tulis artikel ni sambil tergelak besar dengan kenyataan Setiausaha Agung PAS,Datuk Mustafa Ali.."Kami bukan terlampau yakin,tetapi yakin boleh menang PRU13.
Dalam keadaan PAS yang terumbang ambing dengan masalah dalaman bagaimana PAS yakin akan menang PRU 13?.dengan pemecatan Hasan Ali apakah PAS yakin akan menang PRU13,dengan perbalahan pemimpin PAS di Kedah PAS yakin boleh menang PRU 13?.dengan keganasan dalam BERSIH 3.0 apakah PAS yakin akan menang PRU 13?
Rasanya PAS yakin boleh menang kerana PAS menyangka dengan menawarkan Syurga kepada yang undi PAS akan menarik perhatian pengundi,sedangkan PAS tidak tahu semakin ramai yang tinggalkan PAS kerana doktrin "UNDI PAS MASUK SYURGA".sebagai bukti Bekas Ketua Penerangan PAS selangor yang kini masih ahli PAS,Hassan Basri juga menentang doktrin PAS itu.dan ramai lagi dari golongan tokoh Islam yang menentang doktrin PAS "Undi PAS masuk syurga.



PAS di lihat tak ubah seperti pencacai bagi DAP dan PKR..apabila DAP dan PKR membuat sesuatu perkara yang menimbulkan kemarahan rakyat,maka pemimpin PAS dengan rela menjadi penjilat najis kekotoran yang di tinggalkan dan memastikan DAP dan PKR bersih dari penghinaan rakyat.
Rakyat sudah nampak jelas PAS hanya tamakan undi untuk di berikan kuasa pada DAP,kerana DAP cukup kukuh dalam Pakatan Haram,DAP merupakan parti dominan,DAP tidak pernah tunduk ke atas kehendak PAS dan PAS pulak sangup tunduk menyembah DAP kerana takutkan DAP..
Pisau Kedah nak buktikan apa yang di perkatakan Pisau Kedah berkenaan PAS takutkan DAP dan sangup menyembah DAP.,ok cuba kita lihat kenyataan terbaru Karpal Singh "Karpal Singh akan memperjuangkan Perdana Menteri dari kalangan bukan dari bangsa Melayu",.
Apakah pemimpin PAS tak ada teloq untuk mengkritik Karpal Singh? Apakah Anwar Ibrahim yang tergilakan jawatan Perdana Menteri berani mengkritik kenyataan karpal singh yang mahukan Perdana Menteri dari kalangan bukan berbangsa Melayu..lihatlah bertapa rasistnya Karpal Singh dengan mempertikai hak orang Melayu menjadi Perdana Menteri.
Rata-rata rakyat sudah nampak keburukan PAS,bagaimana yang Mustafa Ali boleh katakan PAS yakin akan menang PRU13 ?..sedangkan orang PAS sendiri kata Mustafa Ali tak berwibawa,kalau tak percaya nah Pisau Kedah buktikan !!!



Zulkifli Yahya merupakan penyokong tegar PAS berjawatan Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah,penulis Harakah,ketua editor surat Khabar Warta Darulaman dengan berani mengatakan Mustafa Ali pemimpin yang tak berwibawa.dan termasuklah Azmin Ali yang di katakan tidak berwibawa,bagaimana Mustafa Ali yant tidak berwibawa boleh katakan PAS yakin boleh menang PRU13?

Bacalah kenyataan dari Mustafa Ali dalam Sinar Harian yang telah membuatkan Pisau Kedah tergelak besar dengan kenyataan yang terlalu bodoh dan bengap dari Mustafa Ali.

Pas: 'Sokongan bagi BN turun, Pakatan naik'

SHAH ALAM  - "Kami bukan terlampau yakin, tetapi yakin boleh menang (PRU13)."

Demikian menurut Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali dalam wawancara eksklusif bersama Sinar Harian.

Sambil menekankan bahawa menang atau kalau bergantung pada sokongan rakyat, Mustafa juga berkata, pokoknya sekarang sokongan kepada Barisan Nasional (BN) semakin menurun manakala arah aliran sokongan kepada Pakatan Rakyat (PR) "semakin meningkat naik."

Ia sebahagian daripada perkara yang disentuh dalam wawancara terbaru ini.

Selain itu, beliau turut menyentuh tentang persepsi 'orang luar' terhadap Pas yang sudah berusia lebih enam dekad ketika pesaing politiknya melontarkan pelbagai kritikan dan kecaman, antaranya ia sudah berubah dasar perjuangan dan sanggup bekerjasama dengan DAP atas nama PR.

Mustafa ada jawapan tersendiri dan menjelaskan dengan terperinci.

Beliau juga berkongsi mengenai 'siapa' calon Menteri Besar Terengganu jika merampas balik negeri dalam PRU13.

Turut disentuh dakwaan berkaitan dengan pengaruh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam hala tuju Pas.

Mustafa ditanya "Pas dilihat terlalu tunduk dengan pandangan dan campur tangan Anwar. Adakah beliau banyak mempengaruhi keputusan yang dilakukan Pas?"

Melihat pada perkembangan semasa, Mustafa juga menjawab dengan mendalam pendirian Pas mengenai isu muzakarah termasuk menjelaskan dengan terperinci kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan juga Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz baru-baru -Sinar Harian
.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog