pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, July 10, 2012

Memalukan !!! Benarkah seorang Adun di Kedah melarikan diri dari tanggungjawapnya kepada rakyat kawasannya ???




Terkejut juga bila baca blog Duke Of UMNO ada YB di katakan melarikan diri dari kawasannya sendiri. Memalukan betul la !!!!

Orang kata kalau tak buat salah tak takut nak menghadapi kenyataan. Kalau YB ni tak takut awat yang pi lari dari kawasan macam ada yang tak kena saja. 

Tu laaa..  dulu masa nak bertanding nak jadi YB hampa tak pikiaq semua tanggungjawap nak kena buat. Hampa kutuk wakil rakyat BN yang bukan-bukan. La ni bila dah jadi pentadbir Negeri baru hampa ada akai macam mana nak jadi wakil rakyat.

Nak jadi wakil rakyat bukannya senang oiii  !!! kalau setakat cakap saja sapa pun boleh. Tapi nak melaksanakan tanggungjawap sebagai wakil rakyat kena jujur sebab nak berhadapan dengan beratus ribu orang rakyat di kawasan yang mempunyai bermacam perangai.

Jom kita baca artikel pendedahan dari Blog Duke Of UMNO melondehkan seorang YB yang sering melarikan diri dari masyarakat kawasannya.


Aku dapat tahu sesuatu mengenai ADUN Kubang Rotan, Nasir Mustapha, yang dikatakan terpaksa melarikan diri dari bertemu rakyat di kawasan jajahannya....

Sumber aku kata, dia dok fokus di Taman Pelangi. Taman Pelangi tu kawasan Cina. Lepas tu, dah dua minggu berturut-turut dah dia dok solat Jumaat di Masjid Zahir, masjid yang agak jauh dari rumahnya...

Persoalannya, kenapa dia tumpu di Taman Pelangi saja? Kat kawasan lain awat dia tak jaga? Rakyat Kubang Rotan kat tempat lain tu tak laku ka..?

Kenapa perlu lari dari bersolat Jumaat di dalam kariah sendiri? Kalau sekali saja di Masjid Zahir, mungkin kebetulan. Tapi sampai dua kali nihhhhh...!!! Ada yang tak kena nihhhhh....!!!

Aku dengar, Nasir cuba lari dari orang-orang kampung di Kubang Rotan yang dok merungut tak dapat bantuan dari ADUN depa bila kampung-kampung depa dilanda ribut baru-baru ni.

Bantuan yang sampai ialah dari agensi kerajaan pusat. Agensi tu berikan atap baru dan beberapa bantuan lain. Tapi setakat bagi barang saja laaa... 

Agensi kerajaan pusat dah bagi barang, patutnya Nasir perlu ajak orang kampung gotong royong perbaiki balik rumah mangsa ribut. BN dah bagi barang, PAS tolong la pasang...takkan itu pun tak boleh buat?

Yang Nasir dok lari dari rakyat pasai apa? Tak larat dah? Lagu ni mati la Azizan Razak kena maki dengan rakyat Kedah. ADUN Kubang Rotan memang tak guna! Dah tu dilantik pulak jadi Exco? Heh! Azizan jugak lagi yang kenaaaa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog