pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Sunday, July 22, 2012

Panas !!! perempuan Indon menghina Rasulullah dalam berpoligami



Mungkin perempuan sial ini tak tahu apa itu poligami dari segi Islam yang sebenarnya, sehinggakan Nabi Muhammad S.A.W di hina sebegitu rupa hanya kerana poligami.

Jika di lihat dari nama yang tertera seolah perempuan yang menghina Rasul junjungan kita adalah dari Negara Indonesia. Malahan cara penulisan bahasa pun mengukuhkan lagi bahawasanya perempuan ini dari Indonesia dan bukan dari kalangan yang manusia yang beragama Islam.

Sekiranya perempuan ini beragama Islam, dia tidak akan mengatakan agama yang di bawa Rasulullah agama yang sesat dan dia tidak akan mempertikai poligami yang di lakukan Rasulullah kerana poligami yang di lakukan baginda bukan kerana nafsu tapi baginda berpoligami kerana Islam. 



Pisau Kedah :-

Sebenarnya poligami itu indah, yang memburukannya adalah kita sendiri dan setelah keburukan yang kita cipta ketika berpoligami, yang menjadi mangsa dihina adalah Rasulullah kerana bila sesetengah lelaki Islam hendak berkahwin lebih dari satu selalunya akan mengatakan alasan berkahwin lebih dari satu adalah mengikut sunnah nabi.

Tanpa kita sedari apabila mengunakan alasan berkahwin lebih dari satu adalah mengikut sunnah nabi, sedangkan kita tak mampu adil dan mengikut cara Rasulullah dalam berpoligami, kita sedang memperburukan Rasulullah.



2 comments:

Anonymous said...

hello malaysian... queen mutia sepertinya orang malaysia..
sejak kapan orang indonesia mencaci maki orang dengan bahasa malaysia seperti Pukimak, Rogol, nama pun macam haram(ini bahasa malaysia).. she's soo malaysian lah .we're indonesian never speak like that.. dan juga tengku sophia.. tengku is malaysian name.

Anonymous said...

Queen Mutia ni aku rase orang malaysia,dari cara penulisan dia boleh nampak. Tapi kalau tengku sofia tu orang Indonesia .. dari cara penulisan dia sangat indonesia... kalau pasal nama ada orang indo yang gunakan tengku or teuku untuk orang Aceh atau juga orang Melayu indonesia yang berketurunan raja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog