pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, July 25, 2012

Panas !!! Azizan Razak terpaksa berhadapan dengan kegagalan Rektor KUIN



AKAUN KUIN DAN INSANIAH HOLDING BAKAL DISATUKAN ?

Pihak admin berita KUIN mendapat info panas dan  gempar bahawa satu lagi projek gila Jamil akan dilaksanakan kepada kakitangan KUIN iaitu menyatukan akaun kewangan KUIN dan Insaniah Holding.

Perkara ini terpaksa dilakukan adalah kerana keadaan terdesak Jamil dalam berhadapan dengan kemelut kewangan yang amat tersangat kritikal pada KUIN dan Insaniah Holding.

Penyatuan dilakukan agar segala bebanan kewangan dan hutang piutang yang kini ditanggung oleh Insaniah Holding dapat dibayar menggunakan duit KUIN.

Kesimpulan laporan di atas 

- Insaniah Holding memang mengalami masalah kewangan semenjak ditubuhkan 4 tahun yang lalu dan hanya mengaharpkan duit peruntukan dari KUIN dan melahap duit yuran pelajar  KUIN. Namun kini apabila sudah habis melahap duit KUIN hingga KUIN mengahdapi masalah kewangan, sudah tentu Insaniah Holding sudah tiada sumber pendapatan lagi melainkan mengheret KUIN masuk dalam kancah kebinasaan kewangan dengan menyatukan akaun kewangan.

-Apa yang dilaungkan oleh Azizan Razak dan Jamil bahawa Insaniah Holding menjana keuntungan adalah suatu pembohongan kepada warga KUIN dan rakyat Kedah. Jika Holding untung kenapa perlu guna duit KUIN untuk tampung perbelanjaan dan pembayaran gaji Holding. Kalau Holding untung kenapa perlu KUIN nak tanggung hutang yang berjuta-juta ringgit.

- Jamil pernah janji bahawa anak syarikat dapat jana keuntungan dan akan memberikan pulangan 10 % kepada KUIN setiap bulan, bahkan pegawai KUIN yang akan pencen akan disalurkan 1 juta ringgit sebagai tanda keuntungan anak-anak syaraikat. Namun ternyata itu semua pembohongan besar Jamil untuk meng'gula-gula'kan kakitangan KUIN. Kami tak akan termakan dengan gula-gula Jamil seperti yang Mr F, Mr SS dan Madam AZ termakan gula-gula kering Jamil.

- Kami kakitangan KUIN rasa daripada kita tanggung hutang Insaniah Holding baik tutup sahaja anak - anak syarikat KUIN yang tak memberikan keuntungan pada warga KUIN bahkan menjana kehancuran  KUIN.

Tindakan 

Kita akan bertahan untuk tidak mahu kewangan KUIN dirompak oleh Insaniah Holding.


Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2012/07/kuin-insaniah-holdings.html#ixzz21Y6ZFqKg

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog