pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, July 3, 2012

Video Panas !!!! Desakan 200 kakitangan KUIN supaya Rektor lantikan Azizan Razak meletak jawatan



200 warga kerja Kuin adakan demonstrasi desak rektor letak jawatan


ALOR SETAR 3 Julai - Kira-kira 200 warga kerja Kolej Universiti Insaniah (Kuin) hari ini membuat demonstrasi aman mendesak Rektornya Prof Datuk Dr Jamil Osman meletak jawatan.

Demonstrasi yang dinamakan "Himpunan Aman Bersih Kuin 2.0" itu berlangsung di hadapan pejabat rektor kolej itu kira-kira pukul 1.30 tengah hari tadi dengan semua peserta berpakaian putih sebagai tanda protes.

Muhammad Azki Hafizi Ibrahim yang mewakili kumpulan tersebut dalam ucapannya berkata, mereka sudah hilang kepercayaan terhadap Jamil kerana mengabaikan kebajikan mereka dan pelajar.

Beliau mendakwa krisis kewangan Kuin yang berada di bawah kerajaan negeri, sangat kritikal kerana anak syarikat Kuin tidak mampu beroperasi sendiri sehingga terpaksa bergantung kepada kewangan Kuin.

Katanya, desakan itu yang pertama kali dibuat pada 19 Feb lepas akan berterusan jika Jamil enggan meletak jawatan, selain memanjangkan perkara tersebut kepada Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak. - BERNAMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog