pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, July 9, 2012

Benarkah perjuangan Anwar seumpama Muhammad Mursi, Presiden baru Mesir ???


Anwar Ibrahim tidak layak jika hendak di bandingkan dengan Muhammad Mursi Presiden baru Mesir setelah mengalahkan Ahmed Shaffiq, pewakilan dari rejim pemerintahan Hosni Mubarak walau pun dalam ceramah Anwar sering menyatakan akan membuat negara ini akan berlaku seperti Mesir apabila rakyat mahukan perubahan dan BERSIH 3.0 merupakan titik permulaan apa yang berlaku dalam peristiwa di Dataran Taharir Mesir


Ternyata prinsip perjuangan Muhammad Mursi cukup berbeza dengan prinsip perjuangan Anwar Ibrahim di dalam Pakatan haram dan pemimpin parti komponen lain dalam Pakatan Haram.

Bagi Presiden baru Mesir, Perjuangan beliau bukan berasaskan anak beranak, tetapi demi Islam dan rakyat. Ia juga akan memastikan ahli keluarganya tidak akan mengaut kekayaan dari jawatannya.

Berlainan pulak dari Anwar dan pemimpin pakatan haram yang lain apabila meletakan kronisme, membawa anak beranak di dalam politik dan mempunyai jawatan yang penting dalam parti demi keuntungan anak beranak.

Jauh benarlah bagaikan langit dan bumi jika nak di samakan prinsip perjuangan di antara Muhammad Mursi dan Anwar Ibrahim. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog