pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Tuesday, July 24, 2012

Tu Diaaa !!! Cerita yang tak akan keluar dalam Harakah dan Media Pakatan

Pisau Kedah yakin laporan yang menarik dari Wall Street Journal ini tidak akan di tulis dalam Harakah dan media-media pembangkang yang lain walau pun apa yang di ceritakan ini di iktiraf dunia luar kerana ianya akan merugikan politik PR.

Yang pastinya puak pakatan akan menyatakan apa yang di laporkan ini ianya di bayar oleh UMNO



Malaysia berada di landasan ekonomi yang betul . Ini bukan orang UMNO yang kata, tapi Wall Street Journal yang kata . Media yang selalu hantam Malaysia melalui proksi mereka Anwar Wall Street Journal terpaksa mengakui hakikat ini. 

Antara beberapa point penting yang dilaporkan oleh WSJ untuk menyokong pandangan mereka ialah:- 

1. Initial Public Offering (IPO) kedua dan ketiga terbesar di dunia ialah dari Malaysia iaitu Felda Global Venture Berhad (RM 10 billion) dan IHH Healthcare (RM 6.3 billion) 

2. Penanda aras bagi indeks KLCI Malaysia juga mencatat rekod pada hari Rabu yg lepas apabila meningkat hingga 7% tahun ini.

3. Ekonomi Malaysia juga dipuji apabila mencatatkan kadar pengangguran yang rendah,kadar inflasi terkawal, dan kadar pertumbuhan kasar produk domestik yang dijangkakan sekitar 5% tahun ini. 

4. Bank-bank di Malaysia juga dalam keadaan baik dengan kualiti aset yang mantap.  seterusnya

1 comment:

Anonymous said...

BERITA YANG DITUNGGU-TUNGGU IALAH "DENGAN INI AMBO (KARPALKINNG) TARIK BALIK KENYATAAN YANG SAYA BUAT 20 TAHUN LALU", HE HE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog