pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, May 9, 2012

Persoalan yang masih belum Haji Hadi jawap..bila Haji Hadi nak jawap??



Itulah apa yang telah diperkatakan oleh Hj Hadi sendiri kira-kira 20 tahun lalu. Lalu amanat itu menjadi pegangan PAS. Bahkan kumpulan Ibrahim Libya dan pengikutnya telah terkorban akibat percaya kepada Amanat Hj Hadi ini. PAS ketika dulu menganggap mereka ini 'syuhada'.




Namun Allah maha besar dan janji Allah adalah benar. Betapa dalam tempoh hanya dua dekad terbukti Amanat Hj Hadi ini adalah menyesatkan. 

Kini PAS melalui Presidennya Hj Hadi mengatakan tidak perlu diubah perlembagaan yang dulunya dikatakan perlembagaan penjajah, perlembagaan kafir. Telah hilang dari mulut mereka untuk kononnya meletak Al-Quran sebagai perlembagaan negara bagi menjadikan Malaysia sebagai negara Islam ala-PAS. Cukup kononnya hanya dibuat tafsiran semula atas perkataan 'Islam' sahaja.

Ini diperakui pula oleh Mustafa Ali dalam interview 'Hardtalk' sebelum ini.

Kalau begitu gayanya, bagaimanakah kedudukan 'syuhada' Ibrahim Libya dan pengikutnya dari kacamata PAS? Kita nak tahu apakah fatwa PAS tahun 2003 di atas kematian mereka tersebut.

Nampaknya Hj Hadi sendiri sudah humbankan 'Amanat Hj Hadi' dulu ke dalam tong sampah saja. Kini terpaksalah Hj Hadi menjilat semula 'ludah'nya dulu. Itulah yang selayaknya ke atas pemimpin yang tidak berpegang kepada prinsip seperti beliau - "dulu kata lain, sekarang kata lain" pula.- My KMU

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog