pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, November 5, 2012

(Patut Baca) Tony Pua Anti Melayu, PAS Tersenyum Gembira


Cuba anda dengar dengan teliti ucapan yang telah di lakukan Tony Pua, Ketua Publisiti DAP yang cukup rasist menyerang jutawan Melayu, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary yang banyak memberi bantuan kepada Islam setelah ahli peniagaan berkenaan berjaya menjadi seorang ahli perniagaan berbangsa Melayu yang berjaya di Malaysia.

Yang begitu menyedihkan sekali, bukan saja di pentas DAP, Syed Mokhtar di kritik, di hina dan di perburukan malahan di pentas PAS dan PKR yang di ketuai oleh pemimpin Melayu yang beragama Islam juga di gunakan golongan yang anti kepada kejayaan orang Melayu, beragama Islam untuk di jatuhkan.


Untuk pengetahuan semua, Tony Pua merupakan individu yang mengetuai satu kumpulan yang di tubuhkan dalam DAP yang di beri nama G17. Tujuan utama G17 adalah merealisasikan dasar penubuhan DAP iaitu "Malaysian Malaysia" yang anti kepada hak ketuanan Melayu di Negara Malaysia.

Sebagai satu kumpulan rahsia DAP, G17 memain peranan di dalam membantu kemenangan DAP untuk menghadapi PRU dan menghapuskan hak orang Melayu di Malaysia.

Kumpulan ini sebenarnya telah mendapat tunjuk ajar dari pakar strategi Yahudi melalui kedutaan Israel di Singapura.

Tidak hairan la sekarang, kumpulan yang anti kepada hak orang Melayu sebenarnya telah berjaya di serapkan kumpulan terbabit di dalam parti yang majoriti mewakili orang Melayu iaitu PAS dan PKR bagi menghasut orang Melayu untuk menjatuhkan ekonomi orang Melayu yang beragama Islam di Malaysia.

Sebagai contoh dalam PAS adalah Hu Pang Chow, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat (DHPP) pernah menghasut penyokong PAS di Pulau Pinang supaya membenci jutawan Melayu terkenal itu di dalam Himpunan Hijau Ke Putrajaya yang di adakan di Padang HJ Ahmad Badawi, Bagan Luar, Pulau Pinang pada 24 Jun yang lalu.




Jika di fikirkan secara logik, Syed Mokhtar, Jutawan Melayu bukanlah seorang ahli politik yang mampu menggugat politik DAP, Syed Mokhtar hanyalah seorang ahli perniagaan yang berjaya membentuk empayar perniagaannya sendiri.

Dari hasil perniagaannya, Syed Mokhtar banyak membantu golongan orang miskin, banyak membuat kerja-kerja amal banyak menderma kepada yang memerlukan melalui Yayasan Al-Bukhari yang di tubuhkannya sendiri pada tahun 1996.

Tujuan utama Yayasan al-Bukhary ditubuhkan pada Mac 1996 sebagai badan kebajikan yang berperanan membantu golongan miskin, menyokong perkembangan seni dan budaya Islam dan juga menggalakkan persefahaman antara peradaban. Antara objektif utama Yayasan al-Bukhary adalah menggalakkan persaudaraan sesama Islam.

Sehingga kini, Yayasan al-Bukhary membelanjakan lebih RM300 juta bagi aktiviti keagamaan, kebudayaan dan pendidikan, Selain itu juga, Yayasan al-Bukhary hanya membiayai pelajar miskin. 

Antara inisiatif yang dilakukan adalah membiayai pelajar Muslim miskin dari serata ASEAN supaya belajar di Malaysia., rumah anak yatim, madrasah dan juga masjid banyak yang beliau bina. Mungkin banyak lagi perkara yang beliau lakukan, tidak kita tahu.

Ternyata apa yang dapat kita lihat kumpulan yang anti kepada ketuanan Melayu yang berjaya G17 dari DAP serapkan kedalam PAS dan PKR bukan saja anti kepada Melayu malahan sikap mereka juga adalah anti kepada Islam.

Walau pun parti PAS yang mengaku mereka memperjuangkan Islam mengetahui akan hal ini, namun matlamat mereka untuk mendapatkan jawatan dan kepuasan dendam terhadap UMNO sekiranya Pakatan Haram berjaya mentadbir Malaysia lebih penting dari mereka memperjuangkan nasib Islam di Malaysia.


2 comments:

Anonymous said...

antara yang dibantu termasuk di kalangan orang2 parti PR(puaka rempuh). bersetuju jika dikatakan parti hamPAS keldai tunggangan DAPig dan P(elesit)K(ahak)R(entung). tony dan orang2nya tidak mahu ada orang melayu jadi kaya sebab mereka mahu kuasai ekonomi malaysia dan mudah baginya mencorak malaysia. orang pas cuba tengok benderanya kosong di tengah. mereka cuma hampas. malangnya tidak sedar diri. mereka juga sama2 akan rugi. pkr jangan harap kerana yang penting panglimanya jadi pm. orang melayu akan jadi melukut di tepi gantang apa dia peduli.

Anonymous said...

Macam hampeh kau punya SF.. Xde nilai seni lgsung. Bc pun x sedap...main hentam kelah ye, janji menulis...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog