pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, November 30, 2012

Kantoi !!! Malaysiakini Kantoi Cuba Putar Belit Ucapan Ketua Penerangan Pemuda UMNO #PAU2012


Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Seri Reezal Naina Merican berpendapat bahawa ucapan dasar presiden dalam Perhimpunan Agung UMNO 2012 hari ini bertempat di Dewan Merdeka yang penuh bersejarah adalah berdasarkan pada dua paksi utama iaitu Islah dan Al Haq.

Menurut beliau, apa yang dimaksudkan sebagai Islah ialah apabila Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak mengutarakan tawaran-tawaran yang dibuat oleh kerajaan BN dan UMNO dan segala apa yang telah dilakukan oleh kerajaan BN hari ini sebagai satu testimonial kepada rakyat.

"Islah juga bererti beliau telah melakukan tranformasi di mana, apa yang beliau katakan sebagai pemimpin kerajaan akan beliau laksanakannya, dan beliau sentiasa istiqamah dalam setiap kata-kata atau janji-janji beliau," ujarnya kepada UMNO Online ketika ditemui di Dewan Merdeka PWTC hari ini.

Tambah beliau lagi, yang keduanya ialah Presiden bercakap tentang perkara yang berdasarkan al Haq iaitu kebenaran tentang segala isu politik dan pembohongan yang dilakukan oleh Pakatan Pembangkang terhadap rakyat di negara ini.

"Bila Datuk Seri Najib menempelak dan membongkar kepincangan di pihak Pakatan Pembangkang, seumpamanya isu-isu janji yang tidak ditepati, beliau bercakap di atas dasar kebenaran. Kebenaran yang wajar difahami dan disedari oleh rakyat, supaya rakyat jangan terus tertipu. Sebab akhirnya yang akan melakukan pilihan adalah rakyat. Rakyat perlu dipandu dengan kebenaran sebelum mereka melakukan pilihan,"

"Jadi apa yang dikatakan oleh Presiden UMNO adalah satu hidangan bukan saja kepada ahli-ahli UMNO tetapi juga kepada rakyat. Apa yang dihidangkan oleh Datuk Seri Najib adalah satu kebenaran bahawa tidak mungkin Pakatan Rakyat berkemampuan untuk menjadi kerajaan yang mempunyai kredibiliti, pembela rakyat.

"Sedangkan perkara asas seperti siapa yang akan jadi Perdana Menteri tidak dapat diselesaikan, begitu juga dengan janji-janji kepada rakyat tidak mampu ditunaikan, apatah lagi untuk memerintah negara," jelasnya lagi.

Bagi Reezal, perhimpunan Agung UMNO kali ini bukanlah satu medan untuk mengatakan kepalsuan, untuk mengatakan pembohongan dan bukan juga satu medan untuk mendoakan kemusnahan orang lain, tetapi merupakan medan untuk bercakap tentang kebenaran.

"Dan dengan kebenaran, semoga UMNO akan terus dirahmati Allah. Bukan sekadar kita akan menjadi pilihan rakyat, tetapi yang lebih penting kita akan menjadi pilihan Allah, sepertimana Allah telah memilih UMNO untuk memerintah di bumi selama 55 tahun ini dan berbakti kepada rakyat, demi kerana Allah semata-mata," akhiri beliau. -MediaUMNO

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog