pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, November 19, 2012

Panas !!! Abby Abadi Terbukti Tidak Menjaga Auratnya Sebagai Seorang Wanita Islam @abby_abadi112

Gambar Ostazah Mee Segera Ketika Di Peluk Bekas Suami Pada Bulan Ramadhan Yang Lalu
Di dalam kenyataan Ostazah Mee Segera PAS ( Abby Abadi ) di dalam video di bawah ini ternyata Ostazah Mee Segera seorang yang bercirikan manusia yang munafik.


Munafik ialah orang-orang yang berpura-pura keimanannya dimana pada zahirnya nampak beriman dengan lidahnya mengakui ke esaan Allah S.W.T dan kerasulan nabi Muhammad S.A.W sedangkan pada hakikat batinnya yang sebenar penuh dengan kekufuran dan kesesatan
Di sebalik kritikan/mengata/mengutuk/mengumpat  Ostazah Mee Segera terhadap golongan wanita Islam yang tidak menjaga aurat dengan memakai tudung dengan berbaju lengan pendek sebenarnya Ostazah Mee Segera terlupa akan keburukannya di dalam menjaga aurat-auratnya sebagai seorang wanita Islam.

Sebenarnya aurat-aurat wanita islam terdiri dari 12 perkara dan salah satu daripadanya adalah pakaian.

 Pakaian-"Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan, maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti." (Riwayat Ahmad, Abu Daud, An Nasaii dan Ibn Majah). 
-"Sesungguhnya sebilangan ahli neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya." (Riwayat Bukhari dan Muslim). Keterangan: Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu. 
-"Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuan mu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (Al Ahzab : 59).

Ostazah Mee Segera harus menyedari bahawa dia juga tidak mematuhi aurat-aurat seorang wanita Islam walaupun dirinya mengatakan sudah berubah sepenuhnya mengikut Islam.


Sedar atau tidak di dalam gambar Ostazah Mee Segera bersama penceramah Ustaz You Tube terkenal yang pro kepada PAS, Ostazah Mee Segera sebenarnya tidak menjaga auratnya sebagai seorang wanita Islam walaupun berpakaian tetapi telanjang kerana mendedahkan bahagian dadanya dengan berpakaian ketat sehingga mampu menimbul nafsu syahwat lelaki.

Selain itu, Ostazah Mee Segera patut mengeluarkan kenyataan mengarahkan kepada pihak Television supaya tidak menayangkan drama-drama atau filem yang di bintanginya ketika menjadi pelakon sebelum ini kerana ketika itu Ostazah Mee Segera tidak menutup aurat.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog