pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, November 30, 2012

Tu Dia !!! Amerika Tidak Yakin Anwar Akan Menang




Rakyat Malaysia tidak perlu bimbang akan keadaan negara selepas PRU-13 setelah Dato’ Seri Najib menerima ucapan tahniah yang awal daripada Presiden Barrack Obama dalam Sidang Kemuncak ASEAN yang diadakan di Phnom Penh seminggu lalu. Dalam sidang tersebut, Presiden Obama menyatakan bahawa beliau yakin bahawa Barisan Nasional pasti akan meraih kemenangan bagi PRU-13 yang akan diadakan pada bila-bila masa sahaja.

Amerika Syarikat telah banyak memantau keadaan politik di Malaysia kerana 'anak kesayangan' mereka, Anwar Ibrahim sedang berusaha untuk mengambil alih kerajaan Malaysia.

Pakatan Rakyat telah menggunakan pelbagai strategi untuk menutup segala kejayaan yang dicapai oleh Malaysia dibawah kerajaan BN. Antaranya termasuk mereka-reka cerita bahawa Perdana Menteri pernah terlibat dalam rasuah dan juga kes bunuh. Anwar juga telah membawa penyokong di jalanan untuk mengutuk tragedi Dataran Tahrir, dengan harapan bahawa ia mampu menjatuhkan imej kerajaan.

Anwar sememangnya suka akan demonstrasi jalanan kerana ini mampu menunjukkan kononnya rakyat tidak lagi berpihak kepada kerajaan. Jadi, kita dapat lihat bahawa penyokong-penyokong Anwar akan membawa semuanya di jalanan untuk mempertahankan ketua mereka - untuk pilihan raya bersih, untuk membantah tuduhan sodomi, untuk alam sekitar dan banyak lagi.

Namun, apa yang jelas disini, bagi kesemua demonstrasi jalanan yang dianjurkan oleh Anwar dan NGO-NGOnya, mereka hanya mampu mengumpulkan paling tinggi 20,000 penyokong, jauh dari kadar penyokong yang mampu memberi sebarang impak terhadap perkara yang mereka perjuangkan.

Pihak kerajaan telah membuktikan bahawa terdapat beberapa warga Singapura turut terlibat dalam beberapa siri demonstrasi mereka, ini memberi makna bahawa tidak ramai rakyat Malaysia menyokong perjuangan Anwar hinggakan mereka terpaksa menjemput pihak luar untuk menambahkan jumlah peserta demonstrasi mereka.

Walau bagaimanapun, dalam Pilihan Raya Umum 2008, Anwar mampu meyakinkan rakyat bahawa mereka sebenarnya 'dirompak' dan 'ditipu' oleh kerajaan BN.

Dari situ, walaupun BN masih mampu mengekalkan kuasa, BN telah kehilangan 2/3 majoriti di Parlimen dan empat negeri telah ditawan oleh PR. Perkara ini bagaimanapun, tidak memberikan PR sebarang manfaat kerana perkara ini menunjukkan bahawa tuntutan mereka untuk mendapatkan pilihanraya yang bersih seperti sesuatu yang direka-reka.

Selepas empat tahun, kini rakyat mulai sedar siapa Anwar sebenarnya. Dengan pakatan yang sering dilanda masalah akibat daripada percanggahan pendapat seperti Negara Islam, Negara Sekular, Liberal dan banyak lagi, semuanya bercampur aduk hinggakan Anwar sendiri tidak mempunyai seberang penyelesaian dan tidak mahu untuk mengakui akan perkara tersebut.

Dengan pelan transformasi yang diinspirasikan oleh Dato’ Seri Najib, ini membuatkan PR berada dalam keadaan yang tergugat untuk menghadapi PRU-13.

Itu adalah antara perkara-perkara yang dipantau oleh Amerika Syarikat. Apa yang berlaku di Malaysia bukanlah rahsia dan pihak Amerika dapat melihat apa yang berlaku di negara ini. Ini jelas menunjukkan bahawa Anwar tidak mungkin mampu untuk menawan Putrajaya.

Laporan yang diterima daripada sumber-sumber dalaman telah mengesahkan bahawa Rumah Putih telah menerima segala informasi tersebut sebagai sesuatu yang sah. Laporan tersebut menyatakan bahawa BN akan menang besar, sekurang-kurangnya lebih besar daripada PRU-12 dan kerajaan akan menjadi lebih kukuh untuk memacu Malaysia lebih ke hadapan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog