pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, May 4, 2012

Nik Aziz dah tua nyanyuk,tak dapat bezakan makna demonstrasi dengan ibadah.

Pisau Kedah tak tau la awat yang Nik Aziz ni merapu gila..Nik Aziz,Pisau Kedah nak bagi tahu makna Demonstrasi adalah berhimpun menyuarakan ketidak puasan hati,jauh berbeza dengan Ibadah kita lakukan terhadap Allah S.W.T.

Tujuan kita beribadah adalah memperhambakan diri kepada Maha pencipta,,apakah ibadah yang kita lakukan bertujuan menyuarakan ketidak puasan hati kita kepada Allah S.W.T..Ibadah yang di lakukan umat Islam adalah bertujuan menunjukan rasa bersyukur kita pada Allah S.W.T,bukannya menyuarakan ketidak puasan hati.seperti makna "Demonstrasi"

Dalam fatwa Nik Aziz dalam video berkenaan,demonstrasi merupakan hak manusia,,ya itu betul.hak manusia untuk berdemonstrasi sesama manusia,tetapi manusia tiada hak untuk berdemonstrasi terhadap Allah S.W.T..Umat Islam di ajar bersyukur dengan rahmat Allah S.W.T supaya tidak kufur nikmat.

Nik Aziz ada menceritakan dengan jelas bagai mana Isteri-isteri Rasulullah berdemonstrasi menuntut sesuatu perkara,jelas sekali apa yang cuba di sampaikan itu menunjukan Nik Aziz faham apa itu demonstrasi,tetapi yang malangnya apa kaitannya Demomstrasi dengan Ibadah?Ibadah merupakan satu tuntutan dalam rukun Islam,wajib di lakukan.

" Kemudian apabila kamu telah selesai mengerjakan solat , maka hendaklah kamu menyebut dan mengingati Allah semasa kamu berdiri atau duduk dan semasa kamu berbaring. Kemudian apabila kamu telah merasa tenteram (berada dalam keadaan aman) maka dirikanlah solat itu (dengan sempurna sebagaimana biasa). Sesungguhnya solat itu adalah satu ketetapan yang diwajibkan atas orang-orang yang beriman, yang tertentu waktunya. " - ( Surah An-Nisaa’ : 103)

Surah ini cukup jelas mengatakan kita di tuntut bersolat dalam keadaan tenteram,,jika kita rujuk pada erti Demonstrasi iaitu berhimpun menunjuk ketidak puasan hati,keadaan ketika itu adalah tidak tenteram.kerana bila dalam keadaan tidak puas hati,kita berada dalam keadaan marah.bagi sesetengah manusia bila berada dalam keadaan marah,boleh membuat ia melakukan sesuatu perkara yang di luar batas-batas manusia normal.apakah Berhimpun untuk bersolat boleh di sama ertikan dengan demonstrasi seperti kata Nik Aziz?

Pisau Kedah :-

Apakah kerana fatwa Nik Aziz ini telah membuat puak-puak PAS merasa mereka tidak bersalah berdemonstrasi BERSHIT..merasa mereka tidak bersalah melakukan keganasan?tidak bersalah menuju ke kehancuran?

Hummp lepas ni Nik Aziz akan menyumpah Pisau Kedah la nampaknya.seperti sebelum ini Nik Aziz mengsialkan semua Blogger..

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

noname said...

nice

Anonymous said...

haram jadah blogger ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog