pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Wednesday, December 5, 2012

Rakyat Patut Menilai Antara Kaca Dan Permata Di Dalam Memilih Khalifah


Cuba kita bertanya pada diri sendiri, pemimpin seperti manakah yang layak kita memberi sokongan untuk menjadi khalifah yang memperjuangkan nasib rakyat, pemimpin mana yang tidak layak kita jadikan sebagai khalifah ?

Seperti yang kita sedia maklum, baru-baru ini Perdana Menteri kita dengan rendah diri di dalam Dewan Merdeka PWTC telah memohon maaf keatas kesalahan yang telah di lakukan parti UMNO atau Kerajaan Malaysia yang berlaku tanpa di sedari.

Sebagai manusia biasa, tidak ada siapa yang dapat lari dari melakukan kesalahan seumur hidupnya. 

Bagi pemimpin yang hatinya mulia dan jujur, apabila ianya merasakan kesalahan yang telah di lakukan pihaknya tanpa di sedari, pastinya kemaafan akan di pohon terlebih dahulu dan akan memastikan kesalahan yang sama tidak akan di ulangi walaupun kesalahan bukan di lakukan dirinya. Ianya cukup berbeza bagi pemimpin yang hatinya busuk dan kotor.

Pemimpin yang hatinya busuk dan kotor, pastinya dirinya akan merasa ego untuk memohon maaf walaupun menyedari apa yang di lakukan dirinya sendiri adalah salah.

Di dalam ahli Pakatan Haram ketawa besar apabila mendengar YAB DS Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia dengan rendah diri memohon maaf bagi pihak parti UMNO dan Kerajaan Malaysia, tanpa mereka menyedari pemimpin mereka sekali pun tidak pernah bersikap rendah diri memohon maaf secara terbuka kepada rakyat walaupun menyedari kesalahan yang telah di lakukan.

Apakah layak bagi pemimpin dalam Pakatan Haram di ambil menjadi Khalifah untuk memimpin seluruh rakyat Malaysia ?

Melalui sikap, kita boleh menilai sama ada seseorang itu layak atau tidak layak di gelar khalifah.

Di saat pihak Pakatan Haram mendoakan kehancuran kepada UMNO, YAB DS Najib Razak selaku Presiden parti UMNO hanya mendoakan agar Allah S.W.T memberi keampunan dan semoga Allah S.W.T memberi taufik dan hidayah kepada pihak Pakatan Haram.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog