pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Friday, December 21, 2012

(Sebarkan) Video Eksklusif !!! Sekolah Agama Rakyat, Madrasah Tahfiz Dan Pondok-Pondok Di Kedah Mempertikai Peranan PAS Sebagai Pentadbir Negeri





Satu pendedahan yang sebelum ini kita tidak mengetahui di mana Sekolah Agama Rakyat dan Madrasah Tahfiz langsung tidak pernah di bantu Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS walau pun dalam janji manifestor PAS di Kedah pada PRU 12, sekiranya Pakatan Haram Menang, PAS akan memperjuangkan pendidikan Islam kepada anak-anak di Kedah. Namun kini janji tinggal janji setelah menjadi pentadbir di Negeri.

Dahulu PAS Kedah sering mengatakan Kerajaan Negeri Kedah yang di tadbir BN merupakan Kerajaan Negeri yang Zalim terhadap Islam dan meminggirkan pembanguna Islam di Kedah, namun setelah menjadi pentadbir tiada satu pun usaha Kerajaan Negeri pentadbiran PAS membantu pembangunan Islam di Kedah, sebaliknya apa yang berlaku adalah penumbuhan pesat pusat-pusat maksiat di Kedah sehingga membimbangkan rakyat yang beragama Islam Kedah.

Semenjak menjadi pentadbir Kerajaan Negeri, PAS sering bermegah-megah mengatakan keuntungan Kerajaan Negeri berlipat kali ganda terutamanya dari hasil pembalakan.

Tapi ke mana perginya keuntung-keuntungan terbabit di gunakan untuk membantu rakyat di Kedah ?

Di mana sumbangan Kerajaan Negeri pentadbiran PAS di dalam membela dan membangunkan Islam di Kedah ?

1 comment:

Yuli Andriansyah said...

Saya kira masyarakat memang harus kritis terhadap kebijakan penguasa apalagi yang berkaitan dengan pendidikan bagi umat Islam.

Terima kasih postingnya. Kami di Fakultas Ilmu Agama Islam, Universitas Islam Indonesia menerbitkan jurnal yang mengkaji pendidikan Islam, yaitu eL-Tarbawi.

Kami mengajak para pemerhati dan praktisi pendidikan Islam untuk membaca, mengritisi, dan menulis di jurnal kami.

Salam hangat Yuli Andriansyah UII.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog