pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Thursday, December 20, 2012

Kesian !!! Kerana Bersama UMNO, Ibubapa Ostazah Mee Segera PAS Tak Layak Ke Syurga @abby_abadi112



Apakah dengan menyertai PAS, Ostazah Mee Segera PAS menyatakan dia lebih berhak " Membina Rumah Di Syurga " ( Mendapat Kedudukan Dalam Syurga ) berbanding ibu bapanya yang menjadi ahli UMNO .

Baru sehari dua jadi ahli PAS, Ostazah Mee Segera PAS dah pandai tentukan kedudukannya di akhirat dengan hanya menyertai PAS. Ternyata pemikiran Ostazah Mee Segera dah tak berapa betul untuk memikir secara logik berkenaan parti PAS.

Kita semua mengetahui bahawa PAS merupakan satu parti politik yang mencari keuntungan politik dengan menggunakan Islam. PAS bukan parti Islam seperti apa yang di katakan oleh orang yang terlalu taksub dengan PAS.

PAS juga seperti parti-parti lain di Malaysia ini yang hanya bertanding mahukan jawatan sebagai pentadbir di  negeri atau negara.

Dahulunya PAS pernah menganggap UMNO merupakan parti KAFIR kerana bersama-sama dengan orang bukan Islam untuk mentadbir Negara sehinggakan Nik Aziz pernah menganggap parti yang mereka sanjungi kini iaitu DAP umpama seperti syaitan.



Sebenarnya Islam melarang kita bersahabat dengan syaitan kerana syaitan merupakan makhluk yang di laknat oleh Allah S.W.T kerana enggan patuh kepada perintah. Namun kini PAS lebih rela bersetongkol dengan parti yang di anggap syaitan untuk memecah belahkan Umat Islam di Malaysia hanya kerana tamakan kuasa.

Apakah bagi Ostazah Mee Segera PAS, dengan bersama satu parti yang memecah belahkan umat Islam seperti PAS boleh di katakan jihad kehidupannya setelah meninggalkan bidang lakonan ?

Jihad merupakan satu perjuangan ke jalan yang di redhai Allah S.W.T bukannya Jihad di gunakan untuk memerangi sesama umat Islam. !!!

1 comment:

Anonymous said...

SYURGA dan NERAKA bukan urusan manusia..Sabda Rasul saw : "Semua ummatku layak masuk syurga kecuali mereka yang sengaja enggan masuk syurga." Sahabat bertanya : "Siapakah yang enggan masuk syurga itu ya Rasulullah?" Jawab Rasulullah saw : "Sesiapa yang taat kepadaku layak masuk syurga dan sesiapa yang menderhakaiku maka sesungguhnya ia lah orang yang enggan masuk syurga." Jelas disini syurga dan neraka tidak melibatkan persempadanan parti poilitik atau kesukuan.. sape yang bertaqwa..sama ada dia ahli PAS atau UMNO.. Allah maha mengetahui segala ketentuan tersebut. Belajar Ilmu akhirat bebanyak..seimbangkan dengn kehidupan di dunia.. SESIAPA PUN BOLEH MASUK SYURGA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog