pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Monday, December 17, 2012

Panas !!!! Bukti PAS Kedah Mezalimi Rakyat Di Kedah



Sedih gila bila aku dapat tau ada satu keluarga yang hidup serba kekurangan ni terpaksa membayar bil air tertunggak hampir RM 1000..

Memang zalim betul Pas Kedah ni..Aku pun pelik macamana SADA ni kira bil, keluarga 3 beranak ni guna air takdak lah banyak sangat..Takkanlah kena cas sampai RM 100 sebulan..Gila ka apa SADA ni..

Kalau hangpa tak percaya tengok bil ayaq keluaran Syarikat Air Datuk Azizan (SADA) kat bawah ni




Pak cik yang tunjuk bil kat aku ni mengeluh, dah la ayaq kotoq macam selut, pelan pulak tu..Nak tahan ayaq dalam kolah kena tunggu 1 malam baru penuh..katanya lagi jiran dia rumah batu 2 tingkat pun tak bayaq bil ayaq sampai macam ni..Sedangkan anak beranak jiran dia lagi ramai..Pak cik ni pakai motor honda cup saja tak gaduh nak basuh tiap tiap hari..

Dulu pak cik ni bayaq ayaq dalam RM 15-RM20 saja .. Paling tinggi pun tak sampai RM30..Lepas pada tu makin lama makin tinggi, sampailah tertunggak sebab tak mampu nak bayaq banyak macam tu..

Dia pun dah tak tau nak buat macam mana lagi..Mintak tolong kat MKK pun tak jalan jugak..Harap nama saja parti Pas, tapi bila ada masalah langsung tak boleh pakai..Depa kata kami ada masalah lagi besaq, bila tanya masalah apa, depa jawap nak kempen PRU 13..Aku geleng kepala dengaq pak cik ni bercerita..

Jadi aku syorkan dia suruh pi dekat pejabat SADA, komplen sebab apa bil ayaq mahai sangat..Belum sempat aku nak habiskan ayat, pak cik tu kata " Dulu depa dah mai dah, haram tak buat apa apa, depa kata takdak masalah pun dengan meter ayaq dan paip..

Untuk selesaikan masalah pakcik tu buat sementara waktu, aku mintak dia bagi bil ayaq kat aku untuk dimasukkan dalam blog, untuk tatapan pembaca..Jadi aku bandingkan bil ayaq pak cik ni dengan manifesto Pas masa PRU 12 dulu..


Tengoklah sendiri apa dah jadi dengan Kedah lepas ditadbir oleh Pas..Dulu dalam manifesto kata nak turunkan kadar caj..Tapi bila dah pegang Kedah kadar cas ayaq naik sampai 30-80%..

Kalau berterusan macam ni, nampaknya makin teruklah rakyat Kedah..Dah la kualiti ayaq kat Kedah ni macam hampeh ja..Bayaq mahai, servis teruk pulak tu..- Medan Tempur

2 comments:

mendak mendai said...

kena tanya CEO SADA, dia dan sanak saudara yg menguasai SADA sekarang.

mendak mendai said...

kena tanya CEO SADA, dia dan sanak saudara yg menguasai SADA sekarang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog