pisaukedah@gmail.com

sekiranya anda mahu berkongsi maklumat atau menyumbangkan artikel sila emailkan kepada Pisau Kedah.-Terima Kasih- pisaukedah@gmail.com

Catatan Popular

Rakan di blog

Saturday, December 8, 2012

Patutkah Puak PAS Mendewakan Ustaz Azhar Idrus ?



Semua sedia maklum bahawa Ustaz Azhar Idrus memang cukup terkenal sebagai ustaz bayangan PAS yang cukup populor di laman you tube kerana penyampaian ceramah ugama dengan cara bersahaja dan di penuhi lawak jenaka.

Namun apakah sikap Ustaz Azhar Idrus yang suka mengelarkan tokoh Islam lain yang bertentang pendapat dengannya sebagai Dajjal layak di jadikan sebagai Ustaz Dewa di dalam PAS ?


Ustaz Azhar Idrus tidak sepatutnya menjadikan perbezaan pendapat sebagai bahan untuk dia menghantam golongan yang berbeza pendapat dengannya.

Sepatutnya golongan pemikir Islam di dalam berbeza pendapat berada di dalam satu majlis untuk berbincang pendapat masing-masing sepertimana yang di sarankan mengikut fahaman Sunnah Wal Jemaah.

Sebagai pendakwah Islam, di dalam menyampaikan dakwahnya, Ustaz Azhar Idrus sepatutnya berdakwah berlandaskan ajaran Islam dan bukannya berdakwah berlandaskan hawa nafsu dengan menghina golongan yang berbeza pendapat dengannya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Tekini Media Kedah


Sumber Rujukan: Tutorial Create Recent Post Blogspot | Anastasyea Blog

Pisau Kedah Blog